PASTRAV PRAJIT SI MAMALIGUTA

mal





Pentru cei care postesc, astazi e sarbatoare si implicit, dezlegare la peste.
Nu se supara nimeni daca profitam si ne infruptam si noi, cei care nu tinem post,  dintr-un minunat pastrav prajit. :)
De ce prajit ?!
Pentru ca acesta e cel mai simplu mod de preparare a pestelui ( dupa parerea mea )
Singura conditie e ca pestele sa fie eviscerat si curatat de solzi de catre altcineva :)).
Norocul meu a fost sa-l gasesc curatat si aranjat frumos intr-o caserola, asa ca n-am mai avut mare lucru de facut .

L-am spalat, apoi l-am sters bine cu servetel de hartie.
Am preparat un amestec din  faina de porumb & faina de grau & sare de mare si am tavalit frumos pastravul prin el.
L-am prajit in ulei incins pana s-a rumenit bine pe ambele parti ( 3-5 minute pe o parte ) .

Langa peste am  facut o mamaliguta , asa : 
se pune la fiert 1 litru de apa.
 Cand incepe sa clocoteasca se pune o lingura de sare si 200 g de malai adaugat in ploaie.
Se amesteca energic cu un tel pana se incorporeaza toata faina.
E posibil sa mai trebuiasca adaugata cate putina apa, insa asta depinde de faina pe care o folositi.
Pentru o savoare aparte, eu adaug (uneori) si unt...cca 50 g.
Se lasa MAMALIGA sa bolboroseasca la foc mic, acoperita. Din cand in  cand se mai amesteca.
Dupa cca 10 minute se opreste focul si se lasa acoperita .
Se poate folosi dupa cca un sfert de ceas, insa abia a doua zi o puteti taia cu ata :)).

Cum nu prea imi place pestele fara usturoi, am facut si o maioneza de usturoi....simpla:

2-3 catei de usturoi  trecuti prin sita, 50 ml  ulei si  o piscatura de sare.
Uleiul se toarna ca la maioneza, pana se incorporeaza tot .

Cam asta pe ziua de azi :).




FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

  1. este foarte bun pestele prajit ....numai ca eu as inlocui cele 2 feliute de rosii cu lamaie :)

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :