PRAJITURA CU MAC SI VISINE

mal


Am descoperit aceasta prajitura in plimbarile mele pe la vecinii din  Ungaria.
Ei sunt  mari amatori de prajituri cu mac.
Il folosesc cu aceeasi frecventa cum folosesc nuca, ba uneori am avut impresia ca prefera macul. :)

N-am gasit o reteta explicita a acestei prajituri, dar am gustat-o si am incercat s-o reproduc.

Iata, asadar, varianta mea de PRAJITURA CU MAC SI VISINE :



INGREDIENTE :

- 4 oua
-250 g zahar
-250 g mac macinat
-200 g faina
-200 ml lapte
-50 ml ulei din samburi de strugure ( sau de floarea soarelui )
-50 ml unt topit, caldut
-1 praf de copt
- coaja de portocala rasa ( eu o rad si o amestec cu zahar, apoi o pun in borcanase la frigider. asa am mereu pe ce pune mana cand e nevoie ;)  )
- o piscatura de sare
-300 g visine congelate date prin 20 g de faina

MOD DE PREPARARE :

Ouale se separa. Albusurile se bat spuma cu zaharul.
 Se adauga galbenusurile si se mai mixeaza 1-2 minute.


Apoi se adauga laptele,untul topit  si  uleiul si  se mai mixeaza pana se omogenizeaza.

In acest moment se renunta la mixer si se lucreaza cu lingura sau cu o spatula.
Se adauga restul ingredientelor( cele uscate) , in afara de visine.


Se incorporeaza cu grija pana la omogenizare.
Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

Visinele se dau prin faina, apoi se repartizeaza uniform pe suprafata prajiturii


Se coace cca o ora in cuptorul incalzit in prealabil  la 180* .
 Dupa 35 de minute se verifica.
 Prajitura e coapta atunci cand trece testul betisorului  si se rumeneste frumos.

Calda , se pudreaza cu zahar praf vanilat sau cu scortisoara .


Apoi trebuie sa aveti rabdare sa se raceasca bine.
Ideal ar fi s-o faceti dupa masa, catre seara... si s-o lasati peste noapte la racit
E din ce in ce mai umeda si mai gustoasa, cu cat sta mai mult.
Acompaniaza cu brio  bauturile servite de obicei la micul dejun :).



FITI BINECUVANTATI !
Tags: , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :