PARJOALE ( CHIFTELE ) DE LEGUME ( amidon / post / dieta )

mal


Pentru astazi am avut in meniu : FOSOLE BATUTA SI PARJOALE DE LEGUME + SALATE  ( pentru mine )
Si in plus, pentru ai mei   : SUPA DE FASOLE SI LEGUME CU TAITEI


Am ales doua  (salate) pentru ca nu m-am putut hotara cu care imi place mai mult sa combin fasolea . :p
Varza murata cu ulei de dovleac as manca-o asa, ca fel de sine statator, doar cu un darab de pita crocanta. Dar nici cu sfecla rosie nu mi-e rusine.... mai ales ca salata asta mi-a facut-o iubi :D.

Fasolea, dupa cum bine stiti , se alege/ spala/ pune la inmuiat in apa rece,   de cu seara.
Apoi ,  dimineata , se muta intr-o oala incapatoare cu apa curata, rece...si se pune la fiert.
Se clocoteste pret de cca 5 minute in prima apa. Se arunca apa si se inlocuieste cu alta ( rece sau calda, are acelasi efect ) . Se mai lasa sa fiarba si sa clocoteasca 5 minute, apoi iar se arunca apa.
Mancarea se finalizeaza in cea de-a treia apa.
 Ca sa faceti  3 feluri de mancare , asa cum am facut eu, nu va zgarciti cu apa .
 Puneti in oala suficienta cat sa fiarba fasolea si legumele pe care le veti adauga : morcovi + patrunjel radacina+ pastarnac + telina radacina + o ceapa maricica + 3-4 catei de usturoi.
Mai puneti sare, dupa gust ...vegeta sau concentrat de legume ( daca folositi ) si 2-3 foi de dafin.
Lasati fasolea sa fiarba impreuna cu legumele ( eu am avut noroc de o fasole care  a fiert foarte repede).

Din surplusul de zeama, am facut o supa cu taitei...nebunie ;).  I-am taiat si cateva legume din cele fierte si i-am mai presarat putin piper.
Asta de la mama o stiu.
Mereu ne facea supa cu taitei pe zeama de la fasole uscata... si mereu o asteptam salivand mai ceva ca dupa supa de gaina :).
Daca tineti post, alegeti paste/taitei  fara ou . De orez, de exemplu  ;)

Fasolea am "zdobit-o " cu mixerul/ blenderul vertical, adaugandu-i doar putina supa  cat sa se transforme in pasta.
Nu i-am mai adaugat altceva, pentru ca o astepta uleiul de dovleac... iar pentru mine, asta e suficient.

 PENTRU PARJOALE :

Legumele  fierte odata cu fasolea , le-am maruntit bine cu blenderul.
Am adaugat sare, piper, boia, patrunjel (uscat  am avut eu ) , pesmet  ( 2-3 linguri ) si amidon ( 2 linguri )... ca sa se lege bine.
Puteti pune si paine veche, inmuiata ...sau faina .





Le-am prajit in  putin ulei incins ( cca 2 minute pe o parte/ sau pana se rumenesc )  )  , ajutandu-ma de lingura ca sa le dau forma.
Atat .


Va garantez cu mana pe inima ca nu te poti opri din mancat :)) , desi te saturi foarte repede :)


Faceti si voi !

FITI BINECUVANTATI ! :)

Tags: , , , , , , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :