TORT PUNCI SI O SARBATOARE

mal
 M-am intalnit pentru prima data cu tortul PUNCI prin '98 la Siofok - o statiune pe malul Lacului Balaton din HU.
L-am gustat si mi-a placut, desi nu ma pot considera o fana a glazurii cu care e invelit (cum de altfel nu ma pot impaca sub nicio forma cu pasta de zahar si cu  cea de marshmallow, oricat de aratoase ar fi ele ).

In februarie anul acesta, m-am reintalnit cu tortul PUNCI, insa sub forma de prajitura si tot in HU.
Am servit-o alaturi de un capucino si mi-a picat asa de bine, incat am zis ca trebuie neaparat s-o reproduc.
 
Tortul in sine e compus din  : blat de piscot (asa il numesc ungurii ) diferite dulceturi...nuci...  unt ...diverse arome , dar in mod special contine stafide inmuiate in rom , aroma de la care isi trage si numele.
Glazura e una speciala...trebuie neaparat sa fie roz ( e culoarea care i-a fost atribuita tortului PUNCI ) si daca s-ar putea din serbet (asa a fost " proiectat "originalul )
Eu , am facut o glazura asemanatoare cu serbetul, din aceleasi ingrediente , dar la rece ;).
Am umblat si la compozitie.... la arome, in fine ........am facut un tort PUNCI pe gustul meu . Chiar mi-a placut mai mult decat cel pe care l-am mancat in HU :)).
Maine o sa va arat  sectiunea. :)


 Dar haideti sa va spun de ce am facut  un tortulet asa  festiv.
In 6 Martie e ziua in care a renascut blogul meu , blog pe care l-am creat in octombrie 2009, dar de care "am uitat" pana in 6 martie 2010.
De fapt pot spune ca abia incepand cu acea zi , blogul  a prins cu adevarat viata.
De atunci si pana acum am postat peste 300 de retete. Postari sunt 350 (aproape una pe zi ) , insa nu toate au si reteta detaliata. 
Pe parcursul acestui an am avut peste 34000 de vizitatori, care "au rasfoit " peste 53800 de pagini .
Nu stiu daca e mult sau e putin.
Pentru  mine e o reala bucurie sa stiu ca atata puhoi de lume mi-a trecut pragul virtual, mai ales ca in momentul in care am decis sa-mi fac un blog nu mizam pe asta.
Am dorit doar sa-mi pot scrie undeva retetele sa le am la indemana atunci cand imi erau cerute de catre prieteni.
Nici astazi nu ma gandesc sa fac din blog o arma cu care" sa ma lupt" cu ceilalti care au aceeasi pasiune ca si mine.
Ma bucur ca oamenilor le place ce vad aici  si ca revin cu placere sa caute retete noi.
 Asadar, va dedic cu toata dragostea tortul PUNCI....tuturor :).... si va astept cu tot dragul sa ma vizitati ori de cate ori aveti ocazia.





Tags: , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

  1. Foarte frumos tortul trebue sa fie foarete delicios Am si eu o antrebare cum se fac florile ce decoreaza tortul

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :