CIOCOLATA DE CASA CU NUCI SI PRUNE AFUMATE

mal

Ieri, inspre seara a sosit cererea ...de ciocolata de casa.:)
Un prieten dorea sa-i faca o surpriza cuiva plecat in Germania care duce dorul produselor autohtone facute in casa.
In spovedania celui plecat prietenul sau a sesizat dorinta arzatoare de a savura o ciocolata de casa.:)
Si cum prietenul la nevoie se cunoaste , n-a mai stat pe ganduri si a purces sa-i implineasca dorul.
Eu l-am ajutat , ca doar stiu bine ce inseama sa-ti tremure buza dupa ceva dulce si bun facut in casa . :)

Reteta e atat de simpla si cu siguranta se cunoaste, insa am s-o scriu numai pentru micile particularitati ... si anume : nuca in combinatie cu prunele afumate.... si modul de ambalare.

Asadar....
intr-o cratita maricica (3l ) cu fund dublu se pun 200 ml apa si 500 g zahar, care se fierb pana se transforma intr-un sirop ( cca 5 minute ).
Se adauga 250 g unt si se continua fierberea pana se topeste ( untul ).
Se indeparteaza cratita de pe foc , apoi se adauga laptele praf -500g si cacaua-3-4 linguri .
Se amesteca  cu mixerul la viteza mare pentru o buna omogenizare.
La final se adauga esenta de rom .( dupa gust )

Se taie grosier  200g prune afumate si 150-200g de samburi de nuca si se amesteca cu compozitia de ciocolata.
Amestecul de arome e irezistibil :).


Daca doriti s-o mancati acasa , turnati compozitia intr-o tava de copt infoliata, neteziti-o, acoperiti-o cu o hartie de copt  si lasati-o sa se intareasca 1-2 zile la temperatura mediului ( ne e nevoie sa stea la frigider, dar nici la 20*  :) )

Daca sunteti nevoiti s-o trimiteti in calatorie , asa ca mine, ambalati-o tot in folie insa dupa modelul salamului.
Ca sa va fie mai usor s-o ambalati , puneti pe folie nuca de cocos sau cacao in ploaie, repartizati cu lingura compozitia, dati-i forma de cilindru, apoi rulati folia si legati-i capetele.


Daca doriti sa faceti cuiva un cadou, ambalati ciocolata de casa in folie colorata , sub diverse forme , legati-o cu funda ...sau cu ce va vine in minte.:)
Poate fi un cadou perfect si de efect ;)
Eu n-am mai avut vreme sa umblu cu fineturi de-astea, deoarece curierul care pleca inspre Germania era foooarte grabit :).






Mi-am pastrat si mie o "ruda de salam" de ciocolata de casa , asa de gust :), pe care am feliat-o si am infipt-o in bete.
Asa ca azi am sa ma delectez cu ciocolata de casa pe bat :)) :D.

Cand o sa-i vina vremea o sa-mi fac o ditamai portia , macar sa ma satur :))


 Sa fiti iubiti ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :