TORT SUBLIMA

mal


Asta primavara  am facut minunatia asta de tort .
L-am botezat SUBLIMA .
Asa mi-a venit mie sa-i spun dupa ce l-am gustat :).

Cand o sa-l gustati si voi, veti vedea ca-si merita numele din plin ;).

Nu ma intind cu povesti, pentru ca am multe poze cu "procesul tehnologic" si ocup prea mult spatiu ;)

Mai intai ingredientele pentru blat :

- 15 linguri de faina 000
-10 linguri de zahar
-10 linguri de ulei din samburi de struguri  ( fie si de floarea soarelui, insa aveti grija sa nu miroase ! )
-20 de linguri de lapte
-2 oua medii
-3 linguri de cacao de buna calitate
-3 linguri de dulceata de coacaze negre ( in prima reteta , cea "originala " am folosit dulceata de coacaze, in cea de azi am pus dulceata de soc. Va spun care mi-a placut mai mult  :)
-jumatate de lingurita de bicarbonat.


 Se amesteca toate intr-un bol....


... apoi se coace blatul  in tava mare de la aragaz !!! - 15 minute la 180* .
Se lasa sa se raceasca complet. Il puteti coace de azi pe maine ;).

Si acum ingredientele pentru creme :

-500 g de piure de castane ( gata preparat sau puteti sa-l faceti voi, daca stiti ) eu mi-am adus din Ungaria .
-400 ml frisca UHT de la PILOS ( LIDL )
- 200g ciocolata 52 % cacao -FIN CARRE  (LIDL )
- o esenta de rom
- 2-3  linguri  linguri de zahar sau dupa gustul vostru
-3 linguri dulceata de coacaze negre ( eu azi am folosit de soc )
- 1 pachetel intaritor de frisca



Pana se raceste blatul se pot prepara cremele .

Mai intai topiti pe abur ,sau cum va pica mai bine , ciocolata impreuna cu 200 ml de  frisca .
Nu trebuie sa fiarba, e destul sa se topeasca ca s-o puteti omogeniza.



Cand  incepe sa se raceasca , adaugati dulceata, amestecati....apoi puneti crema ( care e de fapt un ganache)  la frigider.




Bateti  200 ml de frisca cu zaharul  si intaritorul pana se transforma in spuma .



Amestecati piureul de castane ( cel gata facut e indulcit deja ) cu jumatate  din cantitatea de frisca batuta si cu esenta de rom.




Din acest moment puteti trece la asamblarea tortului .

Decupati blatul si "tapetati " cu el peretii unei forme de chec, imbracata la randul ei in folie transparenta.




Puneti  apoi 1/2  din  crema de castane si "tencuiti " bine marginile blatului.

Mie mi-a ramas putina frisca si am adaugat-o peste crema de castane, dar nu e obligatoriu !!! In reteta "originala " {sa moara toti dusmanii :))) !!! }  n-am pus frisca .


Restul de piure de castane il amestecati usor cu crema de ciocolata, care trebuie sa fie bine racita...chiar sa inceapa sa se inchege.
Eu mi-am dat seama ca n-o sa-mi mai incapa toata crema de ciocolata, asa ca am amestecat doar 3/4 din cantitate cu piureul de castane, iar cu restul am facut un alt desert. O sa vi-l arat ;).

Completati cu crema astfel obtinuta pana se niveleaza cu blatul.
 Daca mai aveti suficient blat, puteti sa acoperi crema cu el..
Cand l-am facut pentru prima data, eu asa am procedat.
Azi l-am lasat simplu, deoarece mi-a iesit blatul  prea  gros si m-am gandit ca ajunge atat cat am pus :).



Acoperiti cu folia si dati la frigider.


Imi amintesc ca tortul meu a stat la frigider vreo doua zile pana l-am taiat.
Dar cred ca e suficient sa stea o noapte ( buna )  :).

Dupa ce se ingroasa crema de ciocolata, rasturnati tortul pe un platou.
Pudrati-l cu cacao din belsug si ornati-l dupa cum va place .
Eu l-am ornat cu trufe false, pe care le-am preparat din resturile de blat si creme . :)







Daca doriti puteti sa-i adaugati un mot de frisca batuta in momentul serviri ;) Daca aveti si niste caramel, cu atat mai bine :)




Va urez spor si bafta la preparare !

Daca nu aveti rabdare sa-l faceti, vi-l fac eu...doar sa ma anuntati ! :)

FITI BINECUVANTATI ! :)

Tags: , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comentarii :

daca doriti sa comentati :