BOMBOANE DE ZAHAR ARS CU SAMBURI - KRANTZ

mal



LA MULTI ANI  si  AN NOU BINECUVANTAT !

Ma bucur sa va gasesc sanatosi si voiosi in debutul primavaratic al lui 2014 . :)
Sigur, mi-ar fi placut  sa avem sarbatori cu zapada, insa vremea si vremurile sunt hotarate de Creator. Primim cu bucurie tot ce ne este destinat si asteptam cuminti implinirea vremurilor si soroacelor.

Inainte sa impartasesc cu voi prima reteta din acest an, as dori sa va multumesc .
Multumesc pentru vizitele numeroase de pe blog, pentru comentariile voastre , pentru feedback!
Multumesc ca ma incurajati, ca ma acceptati si ma indragiti !
Multumesc ca preparati retetele mele si le impartasiti si altora !
 Multumesc ca apelati la ajutorul meu, atunci cand timpul vostru este limitat !
Multumesc ca sunteti mereu aproape de fiecare data cand am nevoie de prieteni !
 Multumesc ! :)

Vreau sa va asigur ca fiecare dintre voi, cei care ma vizitati pe blog , dar si pe pagina de facebook, aveti un locusor special in inima mea.
Voi, dragii mei prieteni virtuali, aduceti un plus de farmec in existenta mea.
Si pentru asta va multumesc ! :)

....si va dedic cu dragoste prima reteta din 2014 :).
..................................................................................................................................

De cand am facut primul dobos la inceputul lui decembrie, dar si in ultimele zile ale anului trecut , in timp ce ardeam  zaharul pentru glazura torturilor  , mi-am propus sa fac aceste minunate " bomboane".
Bomboanele de zahar ars sunt delicatesele copilariei  mele si cred ca si voi aveti amintiri dragi cu ele .
Nu cred ca exista persoane care sa nu fi gustat aceste bomboane  in copilarie, preparate de catre mamele sau bunicile voastre, de catre fratii sau prietenii mai mari... sau poate chiar de catre voi .
Este, dupa cum se stie ,  dulcele cel mai simplu, ieftin si usor de preparat. :)

Eu m-am rasfatat azi si i-am adaugat multe altele pe langa clasicele nuci.
 Prin urmare , bomboanele mele cu zahar ars contin : nuci autohtone, nuci pecan, fistic prajit ( sarat ), migdale in ciocolata si la final am pus si cateva nuci braziliene imbracate in ciocolata.


Iata cum le-am facut :
am pus cca 300 g de zahar sa se arda intr-o tigaie ...
 Cand a inceput sa se maroneasca  pe exterior, l-am amestecat si l-am lasat sa se topeasca si sa se caramelizeze la foc mic.
Am obtinut o masa compacta de lava caramelizata, careia i-am adaugat samburii - cca 200g , pregatiti dinainte.
Am amestecat totul pana s-a omogenizat...
Apoi am turnat masa de zahar si samburi   intr-o tava tapetata cu hartie de copt unsa cu unt.

Am nivelat-o si am lasat-o sa se racesca.

Dupa ce s-a stamparat bine, am portionat bomboanele cu un cutit cu lama lata, trecut prin unt .


Pot fi portionate dupa placerea si dorinta fiecaruia.



Oricum, tot pe bucata cea mai mare o sa va vina sa va aruncati :)))....
Contrar temerilor mele, ciocolata de pe nucile braziliene , precum si cea de pe migdale , nu s-a topit sa se piarda in masa de bomboane, ci intr-atat  incat sa se omogenizeze cu aceasta.

Se simte minunat cand se topeste in gura impreuna cu krantzul.


Sunt convinsa ca v-am facut pofta si parca va si vad cotrobaind dupa cele trebuincioase prin camara :))
Avand in vedere ca se fac cat ai clipi, va urez :  krantzaneala placuta !
Seara faina si dulce sa aveti !

Fiti binecuvantati ! :)

Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comentarii :

daca doriti sa comentati :