SARMALE CU NUCI....BY ADRIANA

mal
Ingrediente:
ceapa 200g
morcovi 200g
telina 200g
ardei 200g
orez 200g
miez de paine mai veche taiat cubulete 200g
nuci zdrobite cu facaletul sau macinate 300g
marar/ patrunjel verde
foi de dafin
sare/piper/vegeta/boia
ulei...6-7 linguri
faina (pentru legat compozitia )
ou 1-2 buc (pentru legat compozitia daca se doreste)
bors (lichid sau la pachet)
frunze de varza ...de preferat murata...30-40 buc
smantana pentru servit...cine doreste


Se pregatesc frunzele de varza pentru sarmale.Eu am folosit varza dulce, pe care am congelat-o intreaga, apoi i-am desfacut frunzele. Se comporta mai bine ca cea "oparita", insa exista un inconvenient: oricat ar fierbe, tot ai impresia ca nu e patrunsa...dar merge:) si asa ;).

Legumele se toaca sau se dau pe razatoare , apoi se calesc in cateva linguri de ulei.

Se adauga cubuletele de paine, orezul spalat si nuca macinata ...se omogenizeaza
apoi se pun condimentele (piper, boia, vegeta )si sarea
Se amesteca bine ( PRECIZARE!!! : daca se considera necesar acum e cazul sa se adauge faina(2-3 linguri) sau/si ouale, pentru a lega compozitia)- eu n-am pus de nici unele !...
Se ruleaza sarmalele dupa regula fiecaruia.
Se aseaza sarmale in oala pe pat de taitei de varza si frunze de dafin (2-3 buc)...se acopera cu apa si se dau la fiert.

Daca scade lichidul  se mai adauga apa fierbinte periodic .
Cand sunt fierte sarmalele, se acresc cu bors ...in cazul in care folositi varza dulce...se mai lasa sa dea cateva clocote apoi se opreste focul.
Cine doreste le poate servi cu smantana alaturi de paine proaspata sau mamaliguta.

Sunt absolut delicioase aceste sarmale cu nuci !!! Pot fi consumate atat de catre mancatorii de carne :D , cat si de catre vegetarieni...in orice perioada din an cu post sau nu . :)
 Eu am nascocit reteta pentru a nu-i lasa pe invitatii vegetarieni de la nuntile la care gatesc cu ochii in...farfuriile celorlalti meseni. Asa toata lumea se poate bucura de toate felurile de mancare aduse pe masa, fara sa se simta discriminat :)

Pofta !!!:)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comentarii :

daca doriti sa comentati :