COZONAC PUFOS CU NUCA SI CACAO FARA FRAMANTARE

mal



Va prezint la repezeala cel mai pufos cozonac cu nuca si cacao fara framantare !!! executat de catre mine  ieri pentru Craciun.
Imi pare rau ca n-am timp sa va mai povestesc cate ceva, dar sunt tare presata de multele 'trebi'  , asa ca trec direct la reteta :)
Ingredientele sunt urmatoarele :
 faina- 1kg (am folosit pambac 000 ), 5 oua, 300 g zahar (daca vreti mai dulce, puneti mai mult ), jumatate de pachet( 100g )  de unt 80% grasime, 5 linguri de ulei, 200 ml lapte (+ 300-400 ml lapte sau apa calda in completare daca e nevoie la framantat), nuca 400g, cacao 4 linguri, coaja de la 1lamaie+ 2portocale, esenta de rom-1 fiola, drojdie cruda  25 g ( sau 1 plic drojdie uscata -7g )  ,zahar vanilat  praf pentru ninsoarea finala.
Ouale se separa ...albusurile se bat cu jumatate din cantitatea de zahar si se amesteca cu nuca si praful de cacao pentru umplutura.
Pentru aluat se pune drojdia cu laptele caldut si doua linguri de zahar sa dospeasca intr-un crater facut in faina.
 Cand "fierbe" drojdia se adauga galbenusurile , restul de zahar...
 ...aromele, putina sare , uleiul  si untul topit caldut ,nu fierbinte !!!....
 ...si se amesteca pana se incorporeaza toata faina (daca mai este nevoie de lichid se adauga apa sau lapte caldute  ) si se obtine un aluat elastic, nu foarte indesat.
Atentie, nu se framanta deloc, doar se amesteca ingredientele cu faina !!!
 Se acopera ligheanul cu folie si se lasa aluatul la cald  o ora.Cu mainile unse cu ulei se imparte in 4 formandu-se sfere ....
care  se intind in forma de... foaie si se umplu cu umplutura de nuci ( eu am pus din loc in loc si samburi de nuca intregi , sunt de efect cand se taie felia )... apoi se ruleaza.
 Ca sa obtinem un cozonac aratos si mare , impletim cate doua sucituri ...astfel :
 apoi le asezam intr-o tava de cozonac bine unsa si tapetata cu faina.
Lasam cozonacii la temperatura camerei sa creasca inca o ora. Ii ungem cu ou batut ,  apoi ii introducem in cuptorul bine incazit  la 180* pentru 35-50 minute (se verifica dupa 35 m)
 Cand sunt copti, se scot din forma si se presara cu zahar vanilat praf .





 Sunt deosebit de pufosi si buuuni...si toate astea fara nici o urma de framantare (decat cea de care v-am povestit la inceput )
Incercati !

Editat, azi -8 Decembrie 2013 :

Cateva lamuriri ;) !!!
http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.ro/2013/12/briose-de-cozonac-cu-mac-si-cirese.html
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

230 comentarii :

  1. superbi cozonaci :D

    Craciun Fericit tie si celor dragi :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga dna. Adriana ! Am facut reteta dv. De cozonac.Am avut faina speciala pt. DULCIURI.Mi-au iesit niste cozonaci crescuti cum n-am mai vazut la nimeni!!!!!!! Buni , pufosi bine copti, si foarte inaltiiiiiiii! !!!!!!!.va doresc un crciun fericit pe 2014 si muuulte retete postate! Sunteti unica!!!
      Daniela

      Ștergere
    2. Va multumesc pentru reteta! Desi nu am facut niciodata cozonac, urmand reteta de mai sus, am reusit sa fac 2 cozonaci inalti si pufosi. Am schimbat ce-i drept umplutura inlocuind-o cu crema de alune amestecata cu gem de caise.
      Sunt foarte incantata! Sarbatori fericite si spor la bucatarit!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. o reteta minunata din care mi-au iesit doi cozonaci superbi si gustosi. multumim pt reteta

      Ștergere
  3. giorgiana petrovici23 decembrie 2010 la 21:30

    daca inlocuim nuca cu altceva,crezi k va iesi la fel de bun??

    RăspundețiȘtergere
  4. un cozona de nota 10 plus,mi-ai facut o pofta....,sarbatori binecuvantate si fericite

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc ,l am facut nu am fost asa atenta ,a iesit asa gustos ,desi la virsta mea e rusine.....LA MULTI ANI !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat cantareste un pachet de unt 80% grasime?

    Va multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  7. Mirela , pachetul are 200g, folosesti doar jumatate , adica 100g :)
    sorry, am scris reteta pe fuga :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi se pare extraordinar tot ce ai prezentat tu in acest spatiu virtual.
    Am intrat intamplator...cautam o reteta pentru tarte de malai...si nu-mi vine sa mai plec...
    Sunt la birou, am de lucru...si stau cu ochii fixati pe acest monitor, cititnd retele tale.
    Cel putin cozonacii acestia mi se par incredibili.
    N-am facut niciodata cozonaci, de frica framantatului, insa ma cam bate gandul sa incerc reteta ta cat mai curand.
    Si tochitura...m-a dat gata...are aspect, ii simteam pana si mirosul si crede-ma nu-s o gurmanda.
    Esti o buna sursa de inspiratie...
    Felicitari!!! O sa revin curand...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca inlocuim laptele cu apa sa nu mai pun deloc lapte mai iese bun si pufos?

      Ștergere
  9. Lorena, multumesc ! Esti binevenita oricand pe blogul "dragostea in bucate" :)
    Cozonacul da dependenta :)...acesta :)incearca-l si n-o sa-ti para rau :).

    RăspundețiȘtergere
  10. 42 de grame drojdieuscata ? am inteles bine?mi se pare cam multa ....a-si putea sa o inlocuiesc cu drojdia proaspata si cate grame sa folosesec ?
    a-si dori sa fac acest cozonac te rog frumos sa-mi raspunzi........multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unde vezi tu ca am scris drojdie USCATA ?!
      e vorba de drojdie cruda , adica proaspata :)

      PS. ai si un nume ?!
      eu obisnuiesc sa ma semnez cand las commentarii sau pun intrebari :)

      Ștergere
    2. Este prima oara cand intru pe site-ul tau ,dar cred ca esti o gospodina desavarsita!
      Felicitari

      Ștergere
  11. arata superb cozonacul tau!Eu locuiesc in Italia si momentan nu am gasit miez de nuca(o fi,dar nu am timp sa merg la toate super-marketurile),in schimb am gasit miez de alune macinat.Crezi ca ar inlocui cu succes miezul de nuca,sau poate e amar?Ce ma sfatuiesti?Te salut cu mult drag.Paste fericit alaturi de cei dragi iti doresc,si la cat mai multe retete!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca sunt alune de padure e ok...poti inlocui nuca si cu migdale macinate .

      sarbatori frumoase si tie, Maria :) !

      Ștergere
  12. buna,
    am inceput sa fac acest cozonac minune,fara framantare si spre stupoarea mea,cand am pus laptele,am constatat ca e fff putin ptr cantitatea de faina...asa-mi trebuie daca nu gandesc...la paine,la 500 gr.faina e necesar cca 3oo ml lichid...la cozonacul dvs.la 1 kg de faina ,200 ml lapte,nu-i suficient,sau trebuie sa mai adaug 400 apa????nu cred...eu oricum am pus 600 lapte,a iesit un aluat mai gros ca cel din poza dvs,dar o sa vad...daca-l arunc,asta e...invatatura de minte:(...asa ca,va rog, completati cu atentie ingredientele, deoarece sunt multe gospodine care ,din lipsa de timp,sau chef,chiar ar face acest cozonac.
    Sarbatori fericite!!!
    Nicola

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nicola, data viitoare citeste cu atentie indicatiile din reteta :)
      l-am facut de "N" ori....si eu si altii urmand instructiunile mele.
      tuturor le-a iesit :)
      mie imi iese de fiecare data ;)
      poate nu-i reteta de vina :)
      sarbatori frumoase si tie ! :)

      Ștergere
  13. Multumim din suflet pentru aceasta reteta...pentru mine si pentru prietena mea este pentru prima oara cand facem cozonac si vreau sa spun ca a iesit aproape ca in poza...Asteptam cu nerabdare ziua de Duminica sa putem savura bunatatea de cozonac. Sarbatori fericite!
    Ioana & Elena!

    RăspundețiȘtergere
  14. La inceput am fost sceptica vazand ca nu trebuie framantat aluatul ptr cozonac...
    Am incercat si mi-a iesit nesperat de bine, iar gustul e nemaipomenit de bun!!
    Multumesc mult pentru reteta, e cea mai buna pe care am incercat-o vreodata!
    Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mulţumesc pentru reţeta! Cozonacul a ieşit nemaipomenit de bun... :) Am fost (din întâmplare...) vedeta serii ;-)
    Sarbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
  16. am dat peste aceasta reteta de cozonac si nu imi vine sa cred ca se poate face cozonac fara framantare...dar mi-ai usurat munca-pana acum framantam si ma munceam cu bietul aluat,saracu....
    dar acu,voi incerca reteta ta super-incredibila...
    imi place blogul tau si retetele postate...sant cu gust si lasa gura apa...:))
    cu dragoste,dana,Logroño

    RăspundețiȘtergere
  17. Arata super,ma intreb daca se desface in fasii, intotdeauna mi-am dorit sa fac cozonac care se desface... O obsesie a mea.Asa am catalogat eu cozonacul bine facut.Poate reusesc si eu.La cantitatea asta va ies 2 cozonaci? Sau sunt formele foarte mici? Imi place blogul Dumneavoastra,atatea feluri dragute am gasit aici. Va felicit! Am vazut ca ati fost si Varala Bradatel.Vara aceasta din pura intamplare am ajuns si eu acolo.Foarte primitoare maicutele, m-a impresionat biserica impunatoare care se ridica. E in lucru dar e un lucru bine facut din dragoste.Va admir pasiunea pentru gatit, va sarut si am sa va urmaresc mai departe retetele publicate. Adela

    RăspundețiȘtergere
  18. Am pus eu alune de padure din curte de la mama si nuci si s a schimbat gustul , nu a mai fost unul traditional , nu va recomand sa folositi la cozonac altceva decat nuci. Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  19. te-am adaugat la favorite

    RăspundețiȘtergere
  20. am luat reteta ta si abia astept sa o fac duminica, sper sa-mi iasa ca e prima oara cand coc cozonaci; multumim pentru reteta, a fost singura care mi-a furat privirea dintre toate

    RăspundețiȘtergere
  21. Cozonaci extraordinari. FELICITARI.
    Va rog frumos, puteti sa imi spuneti cum se numeste drojdia pe care ati folosit-o.
    Va multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna dimineata,
    pueti sa explicati cum e cu umplutura? cand puneti in cozonac umplutura de nuci si cacao o amestecati cu albus? daca da, cate folositi? multmesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 'neata!
      am specificat asta in reteta :)
      daca o recititi , aflati :)

      spor la cozonacit :) !

      Ștergere
    2. Bună! Mi.a recomandat cineva azi reteta aceasta de cozonac. Am citit și recitit și eu chiar nu găsesc unde ați specificat reteta de umplutura. Pt cineva care nu a mai facut cozonac pana acum și chiar ar vrea sa încerce, chiar nu scrie nimic despre umplutura. Puteți sa ne spuneți, noua ăstora mai puțin experimentați? Multumesc

      Ștergere
  23. Super reteta.
    Am o intrebare: in forme de silicon (cu forme de Craciun) ce fel de aluat se foloseste??? Fiind experta sunt sigura ca ati folosit si astfel de forme.
    Multumesc anticipat pentreu sfat.
    Sarbatori fericite!
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua!
    Dupa cat timp incepe 'sa fiarba' drojdia? Si..e musai unt 80% grasime?
    Am tavi de cozonac termorezistente...mai e nevoie de tapetat sau sa folosesc hartie de copt?
    Multumesc anticipat. Maine am de gand sa-l incerc..sper sa fie la fel de bun ca al dvs.
    Rodica L.

    RăspundețiȘtergere
  25. P.s. Acum am vaz..oul pt uns nu-i trecut la ingrediente, nu? Multumesc mult anticipat pt raspunsuri.

    Sarbatori fericite!

    Rodica L.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oul pt uns nu e trecut , dar se subantelege ...
      untul e ok, chiar si cu mai putina grasime
      tava antiaderenta o poti unge cu ulei sau unt

      sarbatori fericite

      Ștergere
  26. COZONACUl a iesit super,multumesc pt reteta ..Sarbatori Fericite

    RăspundețiȘtergere
  27. BUNA ADRIANA,MAINE AM SA FAC SI EU RETETA TA DE COZONAC PT.ARATA FOARTE BINE,SPER SA-MI IASA.SARBATORI FERICITE ADELA.

    RăspundețiȘtergere
  28. Maine o sa incerc reteta ta de cozonac!..O sa las un comment dupa,desi nu ma indoiesc ca va fi bun..multumesc anticipat!Craciun Fericit!!

    RăspundețiȘtergere
  29. ma bucur sa vad ca va place cozonacul meu !
    sarbatori binecuvantate va doresc, tuturor :) !

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna seara,
    Vreau sa fac si eu cozonacul tau,dar la umplutura in loc se nuca pot sa pun stafide?

    CRACIN FERICIT! ANA

    RăspundețiȘtergere
  31. Bravo Adriana!! Acum am scos cozonacii din cuptor e cam târziu asa ca nu m- am putut abtine sa te felicit si sa- ți multumesc pentru aceasta reteta" magica"!!! E adevărat fetelor fără " framantarea" aia ata de obositoare n ai cum sa descrii reteta decât magicaaaaa!!! Sunt atât de pufosi si arată super!! O sa fac impresii mari la masa de Craciun!!! (Mihaela Badiu)

    RăspundețiȘtergere
  32. Multumesc foarte mult pentru reteta e minunata e pentru prima data care fac cozonaci si mi-au iesit super mama e plecata din tara si nare cine sa faca dar pot sa ma laud acuma ca mi-ai iesit mai buni ca a lu mami multumesc enorm sarbatori fericite si multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
  33. multumesc foarte mult pentru reteta mi-au iesit super buni e prima data cand fac mama nu este in tara si asa ca nare cine sa faca si sa cumpar nu prea vreau nu sunt asa gustosi dar reteta ta e superba mi-au iesit super pot sa ma laud la mama ca mi-au iesit mai buni ca ai iei :d sa iti dea dumnezeu sanatate si sarbatori fericite alturi de cei dragi multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna ziua, am facut si eu aceasta reteta si sunt super multumita de ea. Chiar de sarbatori am facut-o de doua ori pentru ca s-au mancat cozonacii inainte de Craciun....Am lasat un mesaj si pe facebook, astept acceptul tau.
    Multumesc pentru tot! O zi buna,

    Victoria Tache

    RăspundețiȘtergere
  35. probez si eu,nus deloc experta ,vad ce iese...

    RăspundețiȘtergere
  36. Din pacate cantitatea de lapte este prea putina sfatul meu incercati dela inceput 300ml lapte

    RăspundețiȘtergere
  37. De mult timp tanjesc dupa cozonacii facuti de mama si tot ce am incercat,de la diverse laboratoare,nu se compara.Anul acesta m-am hotarat sa incerc sa-i fac eu,dar incerc inainte de Paste,sa nu am surprize.Dintre toate retetele,asta mi-a atras atentia.Acum cozonacii mei cresc in lighean.Voi reveni sa va spun ce a iesit.
    Cornelia

    RăspundețiȘtergere
  38. E prima data cand incerc si acum cozonacul creste in lighean.Voi reveni sa va spun ce a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  39. acum am descoperit si eu reteta ta...ii am deja la crescut ...sunt foarte curiosa sa vad daca imi ies ca in fotografie si cum ti/ai iesit tie...gustul la coca este suuuper bun....o sa las un comentariu apoi...pup

    RăspundețiȘtergere
  40. Fara cuvinte...reteta de exceptie...cozonacii au iesit extraordinar.Ai mei nu putea crede ca sunt facuti de mine.Sunt foarte pretentiosi la cozonac,asa i-a invatat mama,iar eu nu facusem niciodata.
    Toate bune,Cornelia

    RăspundețiȘtergere
  41. scuze,din graba nu am urmarit scrisul "nu puteau"

    RăspundețiȘtergere
  42. au iesit niste cozonaci super buni...este a doua oara cand ii fac ...multumesc pt reteta ...nu credeam sa reusesc sa ii fac...era pt prima oara cand faceam cozonaci...te pup...am sa incerc si alte retete

    RăspundețiȘtergere
  43. Iti multumesc frumos pentru reteta.Nu-mi vine sa cred,este pentru prima oara cand fac cozonaci si mi-au iesit exact ca in pozele tale.Intr-adevar am respectat intocmai pasii retetei.

    RăspundețiȘtergere
  44. Am citit reteta dumneavoastra si pare interesanta dar apropo cat vine 42g drojdie si inca o intrebare se poate pune si rahat?nu am facut niciodata cozonac si nu as vrea sa gresesc.astept sa-mi raspundeti.sanatate si multi pupici. (VIOLETA)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Violeta :)
      42g cantareste un cub de drojdie proaspata...in general.
      eu am folosit cateodata si drojdie uscata (un pliculet DR Oetker ) si rezultatul a fost acelasi :).
      poti umple cozonacul cu ce doresti :). cum de altfel poti face diverse alte cocaturi din aluatul de cozonac :)
      multa bafta ! :)

      Ștergere
  45. Aseara m-am culcat cu gandul la cozonac si cand m-am trezit tot cu gandul la el vreau sa zic ca deja m-am apucat sa fac cozonacul.pt inceput doar 2 fac astia sunt prototip ce sa zic mia crescut in lighean am respectat toti pasii si sant multumita ca sa zic acum ii am in tava si astept sa creasca si dupa aceia la cuptor revin dupa ce termin dar sper sa iasa.

    RăspundețiȘtergere
  46. mi-a iesit extraordinar cozonacul nu am cuvinte ma bucur ca un copil multumesc mult pt reteta.copiilor mei nu le venea sa creada ca a fost facut de mn dar cand o vedea sotul o sa ma puna mereu sa-i fac.multumesc inca odata pt reteta iti urez multa sanatate si un paste fericit...multi pupici (Violeta)

    RăspundețiȘtergere
  47. buna ziua ,pentru reusita mai buna pot pune ingredientele pentru aluat in masina de facut paine ?...oare gresesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am incercat, dar merita osteneala ;)
      cred ca ar iesi :). te astept sa-mi spui cum a decurs totul :)

      Ștergere
  48. e o retet a super faina am incercat-o,si au iesit niste cozonaci superbi,multumim de reteta

    RăspundețiȘtergere
  49. Buna as vrea sa fac si eu cozonacul asta maine, spune mi te rogdaca cei 200 ml lapte nu ar fi suficient pt cantitatea de faina, sa cpletez tot cu lapte sau neaparat cu apa calduta?

    "Sunt deosebit de pufosi si buuuni...si toate astea fara nici o urma de framantare (decat cea de care v-am povestit la inceput )" la care framantare te referi(aia de la inceput) ca am tot recit si n am gasit contextul...adica ai subliniat clar ca nu se framnata deloc doar se amesteca ingredientele. ma poti ajuta te rog??? merci frumos. anda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti completa si cu lapte, insa doar daca e necesar, daca observi ca aluatul e prea vartos/ tare .
      sa nu uiti ca vine in completare uleiul si untul topit, care in cazul asta se comporta ca "un lichid".
      eu am scris de apa, pentru ca , uneori l-am framantat DOAR cu apa :).

      "framantare" de la inceput = incorporarea tuturor ingredientelor dupa modelul clasic, cel al framantarii.:)
      doar atat:).de procedeu era vorba :)

      Ștergere
  50. Deci e buuuunnn!
    Am adaugat insa inca 300ml lapte k aluatul era prea tare,dar nah,depinde de faina( ma bucur k ai pus poze k sa ne facem idee de cum tre sa fie aluatul) si la zahar trebuia sa mai fi pus,dar nu-i grav ca eu oricum prefer mai putin dulce.E a 3a reteta de cozonac p care o fac,si cred ca o sa ramana cea de baza pt ca e cea mai simpla si buna:)

    RăspundețiȘtergere
  51. Deci e buuuunnn!
    Am adaugat insa inca 300ml lapte k aluatul era prea tare,dar nah,depinde de faina( ma bucur k ai pus poze k sa ne facem idee de cum tre sa fie aluatul) si la zahar trebuia sa mai fi pus,dar nu-i grav ca eu oricum prefer mai putin dulce.E a 3a reteta de cozonac p care o fac,si cred ca o sa ramana cea de baza pt ca e cea mai simpla si buna:)

    RăspundețiȘtergere
  52. Sunt cei mai buni, pufosi si SIMPLI cozonaci. Am facut ieri . Doar 2, de proba. Maine sunt programati vreo 6-8. Multumim pentru reteta. :)

    RăspundețiȘtergere
  53. AM FACUT SI EU SI A IESIT FT BUN LA GUST...DAR ACUMA IMI DAU SEAMA CA SA CAM INTARIT DEJA...EU NU AM PUS APA DELOC PT CA AM SI UITAT DAR NICI NU AM STIUT CAT....DATA VIITOARE PUN MAI MULT LAPTE...ORICUM SUNT INCANTATA...MULTUMIM DE RETETA

    RăspundețiȘtergere
  54. nu e pentru prima data cand fac cozonac dar reteta aceasta e cu adevarat extraordinara.cozonacii au iesit foarte buni niciodata nu mi-au iesit asa..multumesc de reteta.Sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  55. am facut aluatul ak l,am lasat la crescut cu toate ca nu prea imi ies cozonacii dar mi,a plakut reteta ta si sper sa rezulte exact cu ce ai postat tu,si totusi a fost cam putin lapte pentru 1 kg de faina cred ca am mai pus vreo 300 gr de apa.Sper sa imi iasa daca nu il arunc pe geam:)))

    RăspundețiȘtergere
  56. buna adriana
    uite acum tocmai am facut aluatul .habar n-am daca e prea vartos sau nu.tu in general mai adaugi apa sau iti iese doar cu cantitatile mai sus mentionate?si sa inteleg ca ies 4 cozonaci?mamei mele ii ies 2 /1kg faina si vreau sa stiu daca sa impart aluatul in 2,3 sau 4.bine,putin probabil sa citesti comentariul meu acum.probabil faci si tu cozonaci si mancare.oricum,multumesc pt reteta!e prima oara cand fac cozonaci.Paste fericit!Oana

    RăspundețiȘtergere
  57. sunt la cuptor abia astept sa vad cum au iesit dar ce vroiam sa te intreb,cand am pus compozitia de albus batut cu nuci in momentul in care l,am sucit se rupea asa din el,apoi in forme la fel sa rupt din el, e normal?

    RăspundețiȘtergere
  58. Dragele mele,
    Cu doua luni in urma am gasit aceasta reteta minune de cozonac,pe care am zis sa o pun in aplicare chiar de Pate(mare greseala) stiti vorba aceea : afara vopsit gardul,inauntru leopardul,aceasta zicala s-a potrivit cozonacului meu. Aluatul nu semana cu cel din poza,nici nu a crescut,l-am mai amestecat inca o data cu lapte si drojdie,intr-un final a crescut.in tava a crescut din nou,cand l-am scos arata acceptabil,dar inauntru era o amestecatura si gustul nu a fost excelent,totusi mirosea a cozonac.In concluzie reteta am aruncat-o,iar data viitoare voi cumpara cozonacul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e posibil ca nu reteta sa fie de vina :), de fapt, acum dupa ce l-am facut de "N" ori dupa aceasta reteta , sunt sigura ca NU RETETA e problema;)

      mai incearca ;)

      Ștergere
    2. din pacate nici eu nu sunt multumita deloc de acesta postare. nu sunt un novice in bucatarie; am zis totusi sa fiu deschisa catre nou si sa experimentez reteta de cozonac fara framantare, dar sincer regret atat munca depusa, cat si risipa de ingrediente! cel mai rau a fost ca dupa toata tevatura, copii au ramas dezamagiti, pana a doua zi cand am facut alti cozonaci dupa reteta proprie.

      Ștergere
    3. draga "anonim" ,
      ce sa-ti zic ?! ...curat ghinion !:)
      vezi ce patesti daca bantui pe net " la furat " de retete:)). ?
      daca-ti ieseau cozonacii, sigur te laudai si matale, la fel ca altii , ca reteta iti apartine din mosi stramosi ;).

      si apropo, copiii se scrie cu 3 de i ;)

      Ștergere
  59. Iti multumesc pentru reteta.
    E prima data cand fac cozonaci. Deocamdata sunt la dospit in tava si pana acum arata foarte bine.

    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  60. Si eu am mai pus lapte, tot cam 300 ml.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) cu drag !
      eu astazi i-am framantat doar cu apa :), sunt super pufosi :).
      cantitatea de lichid scade sau creste in functie de faina.

      Ștergere
  61. am facut si eu cozonacii dupa reteta dv..arata f bine si sunt sigura ca sunt si f gustosi..multumesc pentru reteta :)...este prima data cand fac cozonaci si am avut emotii
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  62. draga mea intr.-un final nu a trebuit sa arunc cozonacii pe geam :)casi au iesit exact ca in poza si nu mai zic de gustosi,pana ak imi era frica de cozonaci ca intotdeauna nu imi ieseau dar datorita tie si retetei tale am reusit.
    Multumesc si PASTE FERICIT va urez de undeva de departe.

    RăspundețiȘtergere
  63. ar merge acest aluat sa ii fac umplutura dulce cu branza de vaci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur...eu fac pasca cu branza dulce din el si am facut si sucitura ( banateana - un fel de cozonac mai mic )

      Ștergere
  64. o sa incerc maine sa vad daca iese..am intrebat deoarece nu stiam daca aluatul se preteaza si la o compozitie mai umeda. La noi in ardeal se fac cozonaci cu multa branza dulce si doresc sa incerc aluatul acesta

    RăspundețiȘtergere
  65. acum sunt in tavi la dospit cozonacii mei. nu stiu de ce a iesit tare aluatul doar cu cantitatea de lapte scrisa. am mai adaugat aproape 400 ml lapte...
    alta gresala pe care am facut-o ar fi ca am pus untul topit cam cald si cred ca mi-a cam omorat drojdia pt ca nu a mai crescut ca un aluat de cozonac...oricum acum nu mai am ce face. sper sa se umfle macar un pic si sa iese buni. .

    RăspundețiȘtergere
  66. foarte bine au iesit. au crescut calumea, doar ca am adaugat inca 500 ml de lichid la amestecat.
    superbun!

    RăspundețiȘtergere
  67. Astazi l-am facut si eu, si inca nu imi vine sa cred cat de bun este! foarte pufos!

    RăspundețiȘtergere
  68. super bun mi-a iesit cozonacul,mai putin faptul ca s-a crapat putin.acelasi lucru l-am patit mereu.si apa am adaugat foarte putin.ati putea sa-mi spuneti motivul craparii?

    RăspundețiȘtergere
  69. tare faina reteta asta,dar si mai bine ar fi daca mi-ar iesi, fara framantare!! super

    RăspundețiȘtergere
  70. Reteta mi s-a parut a fi cea mai buna, asa ca m-am apucat de treaba....am urmat rateta, numai ca aluatul a iesit foarte tare.....nu am stiut cata apa pot adauga si nu am pus decat 150 ml, dar tot tare a ramas.acum astept sa treaca 1 ora sa vad ce se intampla....daca creste sau nu.....ma rog sa creasca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aluatul in final e ca cel clasic.cantitatea de apa creste sau scade, depinde de faina si gradul de absorbtie ...tocmai de aceea n-am dat o cantitate exacta :)
      daca aluatul e prea tare, mai pui putina apa, daca e prea pastos , mai adaugi un pic de faina :)

      Ștergere
  71. Cum ar trebui sa arate aluatul dupa amestecarea ingredientelor?! Ca o pasta sau ca cel clasic?

    RăspundețiȘtergere
  72. e perfecta reteta si toata lumea vrea cozonac facut de mine..daca respecti reteta,cozonacul iese foarte bun si frumos pe deasupra:-)

    RăspundețiȘtergere
  73. Cred ca sunt prima careia nu i-au iesit cozonacii...nu sunt nici pufosi, nici dulci si nu arata ca in pozele Dv. unde abia se vede nuca pe cand ai mei sunt super aglomerati cu nuca, de aceea sunt si grei. Oare nu este prea mare cantitatea de nuca - 400g?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca tot garantati aceasta reteta, de ce ramaneti la raspunsuri evazive la comentariile negative?! de exemplu" nu cred ca nuca e problema" .... asteptam sa citim care este problema (pt ca sunteti experta la acest tip de cozonac pe care afirmati ca l-ati facut de N ori) .

      Ștergere
    2. anomim...te repeti;)
      dar, ai reusit sa ma amuzi :)

      in rest, nu meriti alte explicatii :)

      Ștergere
  74. Eu am facut aceasta reteta si au iesit niste cozonaci de nota 10 super .Merita sa incercati ,dar respectati reteta.Adriana eu iti multumesc sincer ,sunt foarte multumita .....

    RăspundețiȘtergere
  75. am facut si eu astazi cozonacii si mi-au iesit perfect, eu sunt incepatoare si pentru mine e chiar o victorie :) e o reteta nemaipomenita, mama face de ani de zile niste cozonaci minunati dar cu mult munca, framantare, multa atentie... aceasta reteta e usoara, la indemana oricui... daca se respecta reteta nu are cum sa nu iasa niste cozonaci fabulosi.

    RăspundețiȘtergere
  76. este super reteta si am facut de 2 ori intr-o saptamana sunt ffff buni

    RăspundețiȘtergere
  77. arata foarte bine cozonacii...o sa incerc si eu sai fac acum de sarbatori...am mai facut cozonaci dar dupa alte retete si mi-au iesit...sper sa iasa si astia...succese tuturor si Sarbatori fericite...

    RăspundețiȘtergere
  78. M-am tot gandit zilele astea la ei (cozonaci :) ) Asa ca desii era tarziu m-am apucat de iei ....imediat ai scot din cuptor dar sunt convinsa ca sunt deosebit de buni ca la aspoect ,,mama mia,,ai pap cu ochii .Multumim de :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vazut pe FB pozele, sunt superbi !
      asa cum am mai spus, reteta e simpla si e imposibil sa nu iasa....poate doar daca te indoiesti prea mult de reusita. :)
      sau daca esti carcotas de meserie, ca prietena/ prietenul care cauta mereu nod in papura :))

      Ștergere
  79. buna Adriana vreau sa-ti zic ca cozonaci sunt preferati mei am incercat atatea retete de mam descurajat pana ce o prietena mia recomandat reteta ta mise pare foarte interesante chiar daca am zis ca nu mai incer asta o so fac pe Craciun sper sami iasa cu siguranta reteta e foarte bune e probata de prietena mea si e foarte multumita asa ca stiu ca o sa fie vina mea daca nu iasa ceva bine ,va multumesc anticipat Cosmina

    RăspundețiȘtergere
  80. Multumesc, Adriana, pentru reteta. Am facut ieri o proba pentru a stii daca voi face reteta la Craciun. Au iesit foarte frumosi si pufosi. Am pus intr-adevar de la inceput 400 ml lapte caldut, in rest am facut reteta exact cum ai descris. Si eu am exagerat cu umplutura, am pus cacao, nuca, stafide si rahat si au iesit dementiali.
    Multumesc inca o data.

    Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!
    Stefy...http://www.bucataras.ro/Steffy/

    RăspundețiȘtergere
  81. Sint foarte incintata sa vad ca inca mai exista dorinta fetelor tinere de a pregati traditionalul cozonac de casa fara ameliatori ca si in comert,si as putea sa te felicit pentru reusita cozonacilor si pentru faptul ca ai dat reteta celor ce vor dori sa pregateasca ceva special.Felicitari si sarbatori fericite.Te saruta Beatrice din Timisoara

    RăspundețiȘtergere
  82. Sint foarte incintata sa vad ca inca mai exista dorinta fetelor tinere de a pregati traditionalul cozonac de casa fara ameliatori ca si in comert,si as putea sa te felicit pentru reusita cozonacilor si pentru faptul ca ai dat reteta celor ce vor dori sa pregateasca ceva special.Felicitari si sarbatori fericite.Te saruta Beatrice din Timisoara

    RăspundețiȘtergere
  83. Sint foarte incantata,ca inca mai exista,fete tinere care sint interesate in a pregati cozonaci de casa.Tot asa am fost si eu incantata in a invata sa prepar cozonaci,dorindu-va sa pregatiti cu acceasi dragoste pana la adanci batranete,TRADITIONALUL COZONAC ROMANESC...FELICITARI cozonacul este foarte reusit si iti doresc Sarbatori Fericite...Cu drag Beatrice din Timisoara

    RăspundețiȘtergere
  84. oau..o super reteta de craciun...imi doresc cu ardoare sa incerc aceasta minunata reteta si sper sa si iasa...arata minunat!! nico din buzau

    RăspundețiȘtergere
  85. dragele mele pana acum un an imi era teama sa fac cozonac,de multe ori nu prea imi ieseau si va da-ti seama ce dezamagita eram,ajunsesem de sarbatori sa cumpar cozonaci facuti,pana acum 1 an cand am gasim aceasta minunata reteta si o fac cu placere ori de cate ori am pofta de cozonac si va garantez ca va iese 100%.Multumi pentru reteta Adriana Sarbatori Fericite la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  86. Tocmai am testat reteta, recunosc am fost un pic reticenta...dar am zis sa incerc. Cozonacii au iesit exact ca in poza si foarte gustosi. Multumesc de reteta! Sarbatori fericite!
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  87. A facut sotia mea reteta au iesit precum cei din imagini Multumim Craciun fericit

    RăspundețiȘtergere
  88. Buna Adriana eu sunt barbat dar a-m indraznit sa incerc minunata ta reteta !si bag seama ca pina acum este ok coca ff gustoasa nuca la fel de gustoasa super sunt in tava la dospit astept cu nerabdare sa ii bag la cuptor multumesc anticipat arata super in tava ! sper sa fie dupa asteptari la final un an nou fericit si multa sanatate !

    RăspundețiȘtergere
  89. A iesit super cozonacul foarte gustos a fost devorat de familie in 2 zile
    o singura chestie
    nu a iesit foarte pufos poate am gresit eu undeva???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil din cauza laptelui...
      am patit si eu sa iasa mai indesat cand am folosit lapte de la magazin. cel de vaca autentica e mai ok :)
      in ultima vreme l-am facut numai cu apa :)

      Ștergere
  90. buna
    am incercat si eu reteta, la gust mi-a iesit extraordinar...insa deloc pufos si foarte indesat....am facut 3, dar tot s-au mancat si asa....unde am gresit?
    cu cateva zile inainte am facut cu aceleasi ingrediente insa l-am framantat si mi-a iesit

    RăspundețiȘtergere
  91. posibil din cauza laptelui, posibil din cauza fainii... poate nu ai adaugat suficienta apa la framantat...poate n-au avut ingredientele aceeasi temperatura.... poate, poate.
    se mai intampla :)
    atata timp cat iese mancabil, e ok, chiar daca e mai indesat .

    eu am facut in decembrie un experiment cu aluatul lasat inadins mai vartos.
    http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.ro/2013/12/briose-de-cozonac-cu-mac-si-cirese.html

    apoi am facut cozonacul pentru Craciun din aceleasi ingrediente insa nu am folosit deloc lapte, DOAR apa si uite cat au iesit :
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389029824576613&set=pb.347960998683496.-2207520000.1390155634.&type=3&theater

    si felia
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389174117895517&set=pb.347960998683496.-2207520000.1390155634.&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  92. buna, am ifacut ieri. au iesit buni ,insa nu sufficient de dulci.cred ca mai trebuie zahar in umplutura. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  93. Am facut pentru prima data cozonaci azi, dupa aceasta reteta. Mi-au iesit frumosi, crescuti, colorati frumos si foarte buni. Ar merge, intr-adevar, ceva mai mult zahar in coca, dar cred ca e o chestie de gust. Multumesc, Adriana! Paula

    RăspundețiȘtergere
  94. Am facut in seara asta reteta si o voi pune la caietul meu de retete! A iesit super buni si vatuiti(ca vata,pufosi). Eu am cernut faina(de la moara de la tara) si umplutura de 5albusuri cu cacao si nuca am facut-o cu mixerul apoi am adaugat stafide si rahat ca era cam apoasa :) dupa ce i- am facut si i-am pus in tava nu i-am mai lasat la crescut si i-am pus la cuptor. Sunt mai buni decat altii la care framantam o jumate de ora apoi stateau si iar framantam 1/2ora. Multumesc pt reteta! Poate conteaza sa cerni faina ca sa iasa mai pufosi ..pt cei ce spun ca le-a iesit mai indesati....

    RăspundețiȘtergere
  95. As dori sa folosesc acest aluat si pentru pasca, sunt sigura ca si pentru pasca e foarte bun, am facut cozonacii si mi-au iesit foarte bine, astept raspuns daca pot sa folosesc aluatul si la pasca. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  96. Buna ziua. Azi am incercat reteta dvs. Au iesit niste minunatii de cozonaci. Pufosi, gustosi, crescuti. E prima oara cand fac cozonac. Cand eram in tara ii facea mama. Acum sunt in Germania si ......a trebuit sa ma bag la grija mai ales ca nu prea ai de unde cumpara cozonac romanesc pe aici. Asa ca va multumeac din suflet pt aceasta reteta minunata. Cei care au incercat-o stiu probabil despre ce vorbesc.Va doresc numai bine. Cu stima ai respect, Ramona.

    RăspundețiȘtergere
  97. Dragele mele ,sunt noua pe site iar ptr.inceput vreau sa va doresc un calduros Paste Fericit ! Tot am cautat pe site-uri sa fac ceva nou ca m-am cam plictisit de cozonacul meu si asa am dat peste retetele tale Adriana.Mi-a placut mult si asa m-am si inscris.Astazi fac si eu cozonacul tau si sper sa iasa bine.(e in cuptor deja) numai ca am facut ceva modificari. In loc de 1 plic de drojdie am pus 2 ptr. ca mi s-a parut putin numai 1.Eu stiu ca la 1/2 faina se pune 1.,am pus de la inceput 450gr.lapte ,tot zaharul pe care l-ai specificat l-am pus in coca(ne place mai dulce)iar untul la a doua partida de cozonaci (am facut din 2 kg)am pus untul jum cum ai spus tu iar cealalta la sfarsit cand tb.sa adun toata coca .Altfel se lipea mult se maini.A iesit o coca elastica asa cum stiam ca tb sa iasa iar in rest sper sa iasa bun.Am sa mai revin dupa ce se taie adica duminica de pasti.Iti multumesc ptr reteta e destul de usoara si sper sa reuseasca la toate gospodinele.Va pup si HRISTOS A INVIAT!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  98. Astept cu nerabdare sa-i bag la cuptor...tocmai i-am umplut cu nuca...si stafide. Pana aici totul a decurs bine. Am respectat reteta pas cu pas. Am indraznit sa o fac mai ales citind comentariile celor care deja au incercat-o. Va dau de stire maine despre produsul final :) ca e destul de tarziu acum.

    RăspundețiȘtergere
  99. Am facut ieri 2 cozonaci cu aceasta reteta respectand-o intocmai! Am pus 400 ml lapte - asa s-a cerut.evident depine de marimea oualor,etc etc. Au iesit dementiali !!! Regret ca nu pot posta poze dar credeti-ma pe cuvant ! Astazi repet reteta , mai fac 2 buc si voi adauga un amendament la umplutura :cateva "graunte" de unt sau margarina astfel: dupa ce asez pe foaia de coca intinsa, umplutura , voi pune din loc in loc unt sau margarina. Am simtit ca se cere putin mai gras. Voi reveni dupa acest amendament sa va spun cum a iesit. Iti multumesc pentru reteta draga Adriana Lucia ! eu nu am facut pana acum cozonac deoarece in folclor se spunea ca trebuie sa fii as ca sa iti iasa ..ca se framanta mult, ca se bate aluatul de lighean ca doar norocosii pot face ...etc etc.

    RăspundețiȘtergere
  100. Am facut ieri 2 cozonaci cu aceasta reteta respectand-o intocmai! Am pus 400 ml lapte - asa s-a cerut.evident depine de marimea oualor,etc etc. Au iesit dementiali !!! Regret ca nu pot posta poze dar credeti-ma pe cuvant ! Astazi repet reteta , mai fac 2 buc si voi adauga un amendament la umplutura :cateva "graunte" de unt sau margarina astfel: dupa ce asez pe foaia de coca intinsa, umplutura , voi pune din loc in loc unt sau margarina. Am simtit ca se cere putin mai gras. Voi reveni dupa acest amendament sa va spun cum a iesit. Iti multumesc pentru reteta draga Adriana Lucia ! eu nu am facut pana acum cozonac deoarece in folclor se spunea ca trebuie sa fii as ca sa iti iasa ..ca se framanta mult, ca se bate aluatul de lighean ca doar norocosii pot face ...etc etc.

    RăspundețiȘtergere
  101. Am uitat sa spun...la umplutura am avut probleme.Nu aveam 400gr de nuci asa ca am pus cateva nuci, restul stafide si 4 linguri de cacao....

    RăspundețiȘtergere
  102. mama mea facea cozonacii..pana anul trecut ,cand am dat peste reteta asta minunata...multumesc adriana..de-atunci am facut cozonac cu:nuca,cu branza telemea si stafide,cu branza dulce si ciocolata alba,toti au iesit grozavi....acu' ma gandesc sa-i umplu cu budinca si fructe de la congelator...multumesc adriana ..sa ai zile frumoase..

    RăspundețiȘtergere
  103. Multumesc si eu Adrianei pentru reteta - primii mei cozonaci reusiti la 36 de ani ;-) cu ajutorul retetei ei si ma declar complet multumita! Fireste pana acum am stat departe de retetele de cozonac din cauza framantatului si pt ca eu am doua maini stangi in bucatarie ;-)
    Foarte usor de facut, putine nedumeriri peste care poti trece cu putin discernamant personal si nu neaparat trebuie sa fii as intr-ale bucatariei ca sa duci la capat cu succes aceasta reteta.
    Stiu ca pare ciudat, dar mie nu imi place ciocolata deci nici cacao - asa ca am marit cantitatea de nuca (500g), am adaugat si niste stafide si am pus ft putina cacao mai mult pt a da putina culoare umpluturii care sa contrasteze cu nuanta galbuie a aluatului.
    Citind comentariile anterioare am folosit 400g zahar si chiar a fost o alegere buna - cu mai putin de atat mie personal nu mi s-ar parea suficient de dulce...dar gusturile nu se discuta! Am inceput si eu cu 200g de lapte si apoi a mai fost nevoie de ceva apa calduta (adaugata dupa ochi, dar nu cred sa fii fost mai multa de 300ml). La un moment dat am fost putin panicata deoarece mi se parea ca aluatul e prea moale si ca se lipeste de lighean si de maini prea tare...si oscilam intre a mai adauga faina - nu am vazut nicio poza in reteta cu consistenta finala a amestecului si deja intrasem un pic in panica ;-) Dar am rezistat tentatiei si l-am lasat asa moale. A crescut ft frumos, am reusit ft usor sa-l intind si sa-l rulez - am observat ca secretul aici e mult ulei!
    Singura mea problema (dar care nu are legatura cu reteta) au fost tavile: ale mele s-au dovedit prea mici pentru cat aluat am obtinut. A crescut superb dar a inceput sa curga pe laterale datorita formelor insuficient de incapatoare.
    Eu am aragas electric si al meu cam arde deasupra in timp ce in interior, la mijloc prajiturile sunt uneori necoapte. Asa ca am asezat formele pe gratar nivelul cat mai de jos al cuptorului si abia dupa 50 de minute l-am verificat. Era perfect - perfect!
    Am taiat cam dupa o ora curioasa fiind si sunt complet, complet multumita si uimita la cat de putina munca depui si ce bine creste si ce pufos este!
    Multumesc inca odata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag !
      Comentarii de acest gen sunt binevenite, pentru ca sigur ii incurajeaza si pe altii sa incerce reteta.
      In plus, experimentele fiecaruia pot fi folosite drept trucuri si sfaturi utile :).

      Ștergere
    2. Buna Adriana Lucia Mara
      Imi cer scuze ca te deranjez si eu cu doua intrebari,dar nu am facut niciodata cozonaci si as vrea sa incerc si eu acum de Craciun.
      Cum prepari umplutura de cozonac si care sunt cantitatile ingredientelor din care se prepara?

      Ștergere
  104. Buna seara, as vrea sa fac si eu cozonacii acestia, mai ales ca o prietena i-a facut anul trecut, tot de la ea am aflat si de situl tau, se poate sa fac cozonacul in masina de paine, adica doar la programul de framantare si dospire? felicitari pentru retetele minunate.
    Sarbatori Fericite!
    Alex

    RăspundețiȘtergere
  105. Cea mai simpla reteta de cozonac dar si cea mai gustoasa! Succesul este garantat din prima daca urmeaza intocmai pasii si ingredientele din reteta. Multumesc pentru reteta . De cand am descoperit aceasta reteta fac cozonaci ori de cate ori am pofta. Si am cam des.:)

    RăspundețiȘtergere
  106. Tocmai am scos din cuptor doua minunatii de cozonac! Pai de ce nu am stiut reteta asta mai de demult ca faceam in fiecare duminica la cat de usor se fac? :) Deliciosi! De Craciu fac portie tripla :))) Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  107. Help fetele ! Vreau sa fac reteta asta dar cu rahat ca asa am primit comanda de la copilas . Ce ziceti , merge?
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  108. Am facut si eu ,au iesit foarte buna .........multumim pentru reteta .......Sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  109. Am facut cozonacii, dar am amestecat ingredientele la masina de paine. Au iesit perfecti, aratosi si gustosi. Multumesc pentru reteta. Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  110. Ma alatur si eu celor care au incercat aceasta reteta, si pot spune doar ca este DEOSEBITA ! Nu sunt o gospodina desavarsita, si cu toate acestea am reusit sa surprind pe toti cei care erau abslout convinsi ca nu voi fi in stare sa fac cozonac. Mi-a iesit extraordinar, pufos, gustos, nu am cuvinte sa exprim satisfactia pe care am avut o cand am vazut minunatiile de cozonaci..Va multumesc din suflet pentru reteta !
    Sunt deja la a doua transa de cozonaci intr-o saptamana, iar maine urmeaza a 3 a..<3

    RăspundețiȘtergere
  111. Am incercat reteta, dar dupa 35min de stat in cuptor s-au rumenit frumos dar nu au trecut testul cu scobitoarea, cum sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  112. Acum am scis si eu cozonacii din cuptor.I-am lasat cam 40-45 min dar duoå 10 min erau deja maro deasupra asa ca i-am acoperit cu hartie de copt sa nu se arda tare.Eu am mai adaugat 200 ml de lapte si am pus 400 grame zahar in aluat.Måine voi vedea cum arata inauntru si cat de gustosi synt. Cert este ca miroase foarte frumos in casa de la cozonaci. Oricum ar iesi, reteta va mai fu incercata. :-)

    RăspundețiȘtergere
  113. Am gustat cozonacul :-) E prea dulce cu 400 grame zahar in aluat cum am facut eu.Mi-am dat seama prea tarziu ca am gresit.Am citit in reteta 300 grame zahar si unele persoane spuneau ca nu e destul de dulce. Asa ca eu m-am gandit ca 400 grame zahar ar fi bine si l-am amestecat in aluat.Apoi am mai citit o data ca jumatate din 300 grame zahar se amesteca cu albusurile pentru umplutura, deci erau 150 grame zahar in aluat :-D Nu am facut umplutura cu albus. Cred ca 250-300 grame zahar in aluat e suficient.Dar e foarte gustos. Cu siguranta voi mai face reteta aceasta dar cu mai putin zahar :-)

    RăspundețiȘtergere
  114. Am incercat si eu pentru prima data aceasta reteta dar cred ca am gresit undeva.Nu sunt pufosi,din contra sunt sfaramiciosi.Oare unde am dat gres?

    RăspundețiȘtergere
  115. Super reteta. Din prima am dat lovitura!!!

    RăspundețiȘtergere
  116. Nu imi vine sa cred ca mi-au iesit din prima! e prima data cand fac :) noi locuim in Dubai si aici nu gasim de cumparat, asa ca a fost o revelatie prima felie gustat. multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  117. Am încercat si eu reteta ( recunosc ca am fost cam sceptică ) . Am rămas cu adevarat încântată de rezultat. CEA MAI TARE RETETA DE COZONAC !!! Multumesc din suflet ca mi-ai usurat munca si am scăpat de frământat pana transpiram... :)

    RăspundețiȘtergere
  118. Astazi am incercat si eu reteta, au iesit doi cozonaci superbi. Multumesc. Loredana M.

    RăspundețiȘtergere
  119. Foarte buna reteta! Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  120. Am facut astazi aceasta reteta, acum e la crescut in tava, dar nu a iesit chiar ca in poze. Aluatul se lipea de maini si cand am rulat foile cu umplutura, s-a cam rupt, iar cand le-am impletit, la fel. Suntem incepatori in ale gatitutului, am respectat reteta intocmai, dar undeva cred ca am gresit. Cert este ca nici nu stiam ce textura trebuie sa aibe aluatul. Ceva idei? Ms mult

    RăspundețiȘtergere
  121. Buna. Am incercat astazi reteta, si nu prea a iesit. Coca se lipea de degete, si cand am intins-o si am umplut-o cu compozitia, nu arata asa, se rupea oarecum si iesea compozitie. A crescut, am lasat-o la cuptor 1 ora la 180 grade, si cand i-am scos din tava erau cruzi la mijloc. Unde am gresit la compozitie, caci nu are aceeasi textura ca aceasta din poza

    RăspundețiȘtergere
  122. Am facut si eu ieri cozonacii. Au iesit foarte buni. Dar am facut aluatul foarte indesat si nu a crescut foarte mult. Insa mie imi plac mai mult asa mai umezi nu sfaramiciosi si uscati :)

    RăspundețiȘtergere
  123. azi am facut cozonacii dupa reteta ta....super super super...daca as putea sa pun o poza sa-i vezi. Multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur !
      cauta-ma pe Facebook , tot Dragostea in bucate... si trimite-mi poza printr-un mesaj.

      Ștergere
  124. o reteta super buna si usor de facut. Au iesit super buni..daca puteam sa pun o poza sa vezi. Am dat reteta mai departe la toti

    RăspundețiȘtergere
  125. Pur şi simplu DELICIOŞI! Diferenţa dintre fotografiile postate de tine şi ceea ce mi-a ieşit mie, este modul în care au crescut. La mine s-a triplat aproape partea de sus.
    Mulţumesc din suflet Adriana!
    Unde am făcut modificări:
    - am folosit făină 650 în loc de 000
    - am mărit cantitatea de zahăr şi de lapte cu câte 100 gr.
    Paşte luminat îţi urăm... căci mie cel puţin, mi-ai luminat ziua! :)

    RăspundețiȘtergere
  126. Interesanta reteta.Am o intrebare,dupa 2 zile,cum se prezinta cozonacul?sfaramicios,se intareste?Cu stima si multumiri anticipate,Violeta

    RăspundețiȘtergere
  127. Cine a facut acest cozonac poate ne spune cum este dupa 2 zile.Se mai poate manca?e sfaramicios?in speranta ca primesc niste informatii,multumesc anticipat.Violeta

    RăspundețiȘtergere
  128. Multumesc pt raspuns.Am facut dupa o alta reteta cozo fara framantare si dupa 2 zile era tare si se sfarama.Nu mai era ca in prima zi.Cu stima, Violeta

    RăspundețiȘtergere
  129. Buna ziua. O întrebare am. Trebuiesc 200 de ml de lapte, si se mai Adaugă înca 300/400? ( adică un total
    De 500/600 lichid) Sau punem 200 ml de lapte si daca mai este nevoie de lichid completam pana la 300/400? Multumesc pt răspuns. Alexandra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pui intai 200 ml si apoi completezi .
      Mai sunt si alte lichide : ouale/ untul topit/ uleiul...
      In timp ce amesteci, o sa-ti dai seama daca ai nevoie de tot laptele.
      Aluatul trebuie sa fie mai elastic, nu foarte indesat .

      Ștergere
  130. Buna !Daca folosesc tavi de chec e vreo problema?

    RăspundețiȘtergere
  131. Multumim de reteta am facut si eu a iesit o bunătate

    RăspundețiȘtergere
  132. Multumesc pentru reteta. De doua ori am facut, de ori mi-au iesit super cozonacii. Azi am pus la copt a treia oara si a doua oara pentru Sarbatorile de anul asta. Sarbatori fericite in continuare!

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :