COSULETE CU NUCA SI GEM DE CAISE

mal
Cand mama ne facea cosulete , copil fiind, priveam cu admiratie cum le modeleaza , le pune miez de dulceata  si le face mot de bezea ...inghiteam in sec cu ochii pironiti pe usa cuptorului doar , doar or fi gata  sa-mi pot stampara pofta care ma mistuia.
Odata ninse cu zahar, nu mai asteptam sa se racoreasca , ma infruptam cu riscul sa-mi "frig" limba cu dulceata inca fierbinte :))...
Si astazi fac la fel:)...nu m-am schimbat deloc...nici reteta mamei n-am schimbat-o, doar am adaptat-o putin :)
...doar putin :), cat sa-mi fie mai usor.:)

Asadar... dintr-o cana de untura(250 ml), 4 linguri de smantana fermentata, 4 galbenuse, 5 linguri de zahar, 1 zahar vanilat , o lingurita de bicarbonat (pe care eu il sting cu otet de nuci) si cca 700-800 g faina

 se face un aluat care se lasa sa se odihneasca cca 1 ora.

In forma de cosulet se pune o hartie pentru muffins (ca sa nu se lipeasca aluatul de forma) si se modeleaza cosuletul dupa dorinta (cu mai mult sau mai putin aluat)

Se "umplu" cosuletele cu dulceata(gem) de caise ( cca o lingurita )


Albusele rezultate din separarea oualor se bat bine cu zahar (5-8 linguri, in functie de cat de dulce va place), se amesteca cu 250-350 g de nuca macinata si arome (rom, scortisoara, coaja de lamaie...etc ...dupa gustul si dorinta fiecaruia)


Cu posul se pun moturi de bezea cu nuca fiecarui cosulet

In varf se pot pune jumatati de samburi de nuca

Astfel "echipate" cosuletele se introduc in cuptorul incalzit la 180*...pentru 35-40 min (se mai  verifica ).
Nu trebuie sa fie prea rumenite.
Cand sunt coapte se scot cu grija din forma metalica, se indeparteaza hartia si se pudreaza cu zahar praf.

Se servesc reci, desi, daca aveti curaj, puteti incerca si unul fierbinte :D sunt dementiale :)) :D
...atentie insa  la gemul fierbinte !!!
Tags: , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

26 comentarii :

  1. Salut!
    felicitari pentru blog :)
    Acum trei saptamani am lansat si eu unul de acest gen si vreau sa construiesc un blogroll de bloguri culinare. Vrei sa facem link exchange?
    Daca da, ma gasesti la http://hapleablog.wordpress.com

    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. la o portie cate cosulete ies?macar cu aproximatie ca trebuie sa mi iau forme si nu stiu cate.ms

    RăspundețiȘtergere
  3. :) ce frumoase cosulete !!
    c ebien ca te-am gasit azi :) chiar ma uitasem dupa o reteta mai exacta o sa le fac curand
    te pup si pe curand!
    te invit si pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Adriana ai un premiu la min epe blog :)
    ai un blog ffff frumos m facut cosuletele dar nu m avut forma :((
    dar in rest au iesit suuuper

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, vreau sa fac si eu cosuletele in tava de muffins (mini muffins) si vroiam sa te intreb cate cosutele ti-au iesit. Am doar o tava de muffins, poate mai tb sa cumpar una. Multumesc mult pt raspuns si pt reteta. Ana

    RăspundețiȘtergere
  6. la o portie ies intre 30-35 buc in functie de cum portionezi aluatul...le poti coace pe rand in tava de muffins pana epuizezi aluatul ...spor ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Adriana, ce consistenta are bezeaua cu nuci cand ii coapta? vreau sa fac si de dat pentru Pasti, se pastreaza ok vreo 2 zile asa? io banui ca da, numa' vreau sa stiu de la tine:)

    RăspundețiȘtergere
  8. E ok...se intareste delicat, daca intelegi ce vreau sa spun :).
    Rezista si doua saptamani (daca nu le papi intre timp ) :))
    Fa-le ! sunt extraordinare :)

    RăspundețiȘtergere
  9. fain, multam mult:). o sa le fac, nu cred ca apuca 2 saptamani oricum :))

    RăspundețiȘtergere
  10. draga mea, cu ce pot inlocui untura? sau smantana? multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  11. smantana o poti inlocui cu smantana de gatit sau pentru frisca ,vegetala ...
    untura cu unt...sau daca nu consumi produse animale cu margarina :)
    spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
  12. nu stiu daca am mai lasat aici comentariu dar eu de cand am gasit reteta ta tot pe asta o fac,,,sunt tare gustoase si reusesc de fiecare data,,,ca sa nu mai spun ca fac tot portie tripla cam de fiecare data ,,,,multumim de reteta si felicitari ptr tot ce realizezi,,,,, :***

    RăspundețiȘtergere
  13. gabyta ma bucur sa aud asta :)...multumesc de vizite si incredere :)!

    RăspundețiȘtergere
  14. ce frumoase sant si c e bune trebuie sa fie,imi impun sa le fac,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  15. excelente...le-am facut deja de 2ori! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  16. excelente....le-am facut deja de 2ori! felicitari

    RăspundețiȘtergere
  17. Sunt excelente si eu le-am facut de Craciun, dar am sa le fac din nou de Pasti, o intrebare as vrea sa inlocuiesc untura cu unt 200 de gr, ar fi de ajuns? Otilia

    RăspundețiȘtergere
  18. in loc de untura poti folosi margarina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca folosesti de obicei, da, se poate.
      eu ma feresc de margarina :)

      Ștergere
    2. abia astept sa le fac,am mancat cand eram mai mic facute de mama sunt,DOAMNE DEMENTIALE! :)

      Ștergere
  19. CE BUNATATZI FACI
    AM CITIT CATEVA ,FELICITARI
    MAMA MEA FACEA ACESTE COSHULETZE, CE RETETE AVEA SI DIN TIMISHOARA ., NUMAI IN UNT SI NUCA
    SANATATE
    RODICA-SHTEFANIA , RE , ITALIA

    RăspundețiȘtergere
  20. Foarte bune.Multumesc ca ne-ai impartasit aceasta reteta.

    RăspundețiȘtergere
  21. Imi doream tare mult sa redescopar reteta stiu ca sunt foarte bune Multumesc de ajutor abia astept sa le fac

    RăspundețiȘtergere
  22. Se last la odihnit la frigider sau?

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :