"MIERE" DE PAPADIE -facuta in casa

mal

Mi-am petrecut sfarsitul de saptamana la Bradatel- Retezat.
N-am fost sa ma distrez ci sa muncesc .:) Printre orele de munca si stropii nenumarati de ploaie, am gasit si ragazul sa ma bucur  de soare si  de multiple plimbari in natura .
Nu ratez nicio sansa sa-mi pun bocancii si sa explorez imprejurimile locatiei unde poposesc :). Fiecare coltisor explorat imi ofera surprize din cele mai placute pentru ochi ....pentru suflet ,  dar mai ales pentru stomac:)).
Bucatarul din mine gateste( fie si in gand )orice "chestie comestibila"  ii intalneste privirea :)) E un joc frumos si sanatos, care ma incarca cu energie pozitiva pentru o perioada indelungata :).
Uneori insa, iau joaca in serios si o transpun in practica :)
Printre salatele de leurda si macris (in Retezat inca se gasesc) de data aceasta mi-am indreptat atentia catre o alta planta datatoare de sanatate si anume PAPADIA.
I-am folosit frunzele tinere la salata, insa nu i-am lepadat nici florile. Ba din contra, am cules cu sutele ca sa le transform (ca o albinuta ce sunt  :D ) intr-o delicata dulceata-miere, plina de polen , vitamine si minerale.


Am iesit la cules de flori de papadie dupa o ploaie zdravana care le-a curatat de eventualul praf depus si care a trimis la culcare gandaceii si bondarii care dadeau tarcoale florilor.
Trebuie sa stiti ca in zona Bradatel - Retezat nu exista poluare, iar praful este o amintire indepartata.
Plantele cresc intr-un mediu cat se poate de natural, fara influentele nefaste ale poluarii (de orice tip ar fi ea ).
Se hranesc dintr-un pamant curat si ofera seva datatoare de sanatate cat se poate de autentica.

Cand nu zaresc lumina soarelui , papadiile se inchid cu  mici"clopote" protectoare de frunzulite, insa la cea mai mica licarire ale razelor  se deschid voioase si galbene surazand  soarelui  aidoma unor copii. :)
Atunci e timpul sa fie culese, indeplinind conditiile optime pentru folosinta :).
Cum va spun, am profitat si am cules ....420 de flori  -raze de soare :)) si am fugit repede cu ele in bucatarie  sa le transform in miere .:)
Am pus intr-o oala (curata!!!  ) de inox, un litru de  apa de izvor pe care am dat-o in clocot .
I-am adaugat apoi florile si le-am fiert impreuna ,acoperite, timp de 5 minute.


Am strecurat apoi sucul rezultat (se storc si florile bine-bine in maini )  .....

.....i-am adugat un kg de zahar si un pliculet de sare de lamaie  si l-am amestecat pana "a inghitit" tot zaharul.
Lichidul (siropul, sucul ) astfel obtinut,  l-am lasat  apoi  sa fiarba molcom cca 45-50  de minute, timp in care si-a  redus la jumatate volumul,  s-a  ingrosat usor  si s-a  transformat ( pana la urma ,dupa ce s-a racit bine ) in miere.


Dupa perioada de fierbere am mutat mierea in borcane sterilizate .
Din 420 de flori de papadie+ 1 litru de apa+ 1 kg de zahar am obtinut o cantitate de cca 1200g de miere.



 Dupa o metoda asemanatoare am facut si sirop din flori de papadie. E absolut delicios. :)
Voi pune si aceasta reteta in curand pe blog:).
Daca aveti ocazia sa culegeti papadie din zonele nepoluate ale patriei , inca este timp sa faceti si voi miere. Papadia infloreste pana in septembrie :)
Eu va asigur ca merita sa aveti asa ceva in camara . E nemaipomenita :) . Ia  durerile de gat cu mana ....ajuta ficatul si fierea , are proprietati diuretice ajutand astfel la eliminarea toxinelor din organism , ofera  multe alte beneficii.

Sfat:
daca doriti puteti adauga la fierbere si suc de lamaie ( dupa gust )  .
Mai taie putin din gustul de papadie si nu lasa mierea sa se zahariseasca :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comentarii :

  1. MMMMM! trebuia sa pui si o lamaie taiata felii (cu tot cu coaja), sa vezi ca iesea si mai buna! Noi asa facem.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu, am scris-o ca sfat la finalul retetei :)
    Eu n-am vrut sa pun lamaie tocmai in ideea de a ramane cat mai "de papadie" .
    In plus coaja de lamaie fiarta aduce un plus de amareala ....asa ca, de data asta fara lamaie :)).

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :