TURTA DE MALAI

mal


 Tata imi povestea cum buna si mama lui coceau "turta de malai" direct pe vatra in spuza de jar, iar mama nu scapa ocazia sa ne fericeasca cu cate un malai copt ori de cate ori ne era dor , dar mai ales  la taiatul porcului.
Nu era pomana a porcului fara turta de malai, pentru ca oricat de buna era pita mamei coapta in tast, turta de malai acompania cel mai bine produsele specifice.
De fiecare data cand se taia porcul, mama ne facea zama de curechi acru (varza murata ) cu carnita de la porcul abia taiat si tochitura(ea o numea friptura ) in care strecura catre final si cateva bucatele din ficatul porcului.
Erau mancarurile la care nu faceam "scheme" de copil , ba din contra ceream supliment si nu ma lasam pana nu papam toata daraba de malai cuvenita , pana la ultima firimitura :))
Sincer, mi se umezesc ochii cand imi amintesc ...
Ieri am facut  si eu turta de malai. Spre rusinea mea trebuie sa recunosc ca o fac destul de rar. Si de fiecare data ai mei ma cearta ca o fac prea mica , deoarece sa mananca intr-un ritm infernal :))
Dar , hai sa va arat cum se face :
intr-un castron am pus  500g de faina de malai, 2 linguri de zahar si doua lingurite rase de sare.

Am clocotit 1 litru de apa, pe care l-am adaugat polonic dupa polonic peste faina ca s-o "oparesc".
In tot acest timp am omogenizat faina cu apa. La inceput are tendinta sa faca cocoloase, dar daca se amesteca cu rabdare acestea dispar.

 Aluatul de turta de malai trebuie sa aiba consistenta unei mamaligute pripite, adica sa fie moale si curgaret :). Daca , dupa ce ati epuizat apa vi se pare ca ar mai trebui lichid  puteti sa mai puneti, in timpul coacerii faina de malai il absoarbe pe tot. Oricum depinde mult de tipul de faina folosit, una poate cere mai mult lichid ca alta .:)
La final am amestecat doua linguri de faina de grau cu putina apa si i-am dat fata malaiului(adica am intins amalgamul pe toata suprafata ) lucru dovetit inutil(in cazul de fata ) deoarece cand am rasturnat malaiul mi-a placut mai mult dosul  :)).
Inainte sa torn compozitia in tava am uns-o cu unt si am presarat faina de grau ca sa nu se lipeasca malaiul.
 Tava ,dupa cum vedeti, e una patrata, nu foarte mare...pentru o tava mai mare dublati cantitatile .
De copt se coace la foc potirvit...170-180*  o buna bucata de vreme ...(un ceas jumate- doua ) , pana cand faina absoarbe apa, turta se intareste transformandu-se intr- o masa compacta  si   formeaza o crusta crocanta pe toata suprafata ei.
Se rastoarna , se lasa sa se stampere putin...apoi se poate servi.
 E buna ca atare sau in compania mancarurilor carora le atasam de obicei mamaliga.
 Noi am servit turta cu sarmale ( o sa va arat in curand si reteta de sarmale ) si azi , de dimineata,  cu lapte.( si asta o sa va arat ).
Incercati !
:)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

22 comentarii :

  1. Imi place mult ce gatesti dar imi place si stilul in care scrii. Apreciez mult ca-ti faci timp sa ne dai si noua retetele.Sper sa fac si eu zilele astea turta asta cu varza calita.

    RăspundețiȘtergere
  2. michelle, e mai buna decat interesanta...e preparat de patrimoniu :))
    trebuie s-o faci, neaparat :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Magda, multumesc :)
    E o pasiune din copilarie, cand scriam cate o compunere de-o lasam masca pe "tovarasa" de romana :))...dar nu ma spune la nimeni, te rog :)
    Cu varza calita o sa fie "teribil" de buna :)
    Bafta !
    PS. merci pentru aprecieri :)_

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare buna trebuie sa fie turta...n-am mancat niciodata, dar te cred pe cuvant! pup

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am mancat turta de malai la bunica si e un deliciu,iar acum dupa ce am gasit reteta ta voi face si eu.Domnul sa te binecuvinteze pt tot ceea ce faci!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. care este cantitatea de faina care trebuie pusa ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eram copil,13-14 ani si cand ieseam de la scoala mergeam direct in bariera vergului unde era o simigerie care avea malai copt,dovleac copt si seminte prajite de tot felul.preferam malaiul copt care era un deliciuSi era si foarte ieftin.

      Ștergere
  7. Care este cantitatea de faina care trebuie pusa ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Am adaugat un cubulet de unt,ce parere ai ?

    RăspundețiȘtergere
  9. in unele parti ale tarii i se spune pur si simplu ....mamaliga(malai cu apa cu sare)

    RăspundețiȘtergere
  10. Dumnezeule...de cand caut aceasta reteta, multumesc din suflet, esti minunata si te apreciez foarte mult pentru tot ce faci si pentru rabdarea ta de a impartasi cu noi din secretele bucatarie! Esti f talentata, multa sanatate si mult succes pe mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  11. uuhhhhh, cat de bine si perfecta arata si a iesit, o reteta usoara si simpla si foarte adorata de oricine, o felie si aici sau daca nu ajunge ne bagam la treaba :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Spune-mi te rog,malaiul este grisat?sau din cel ieftin din supermarchet?Cu stima,Violeta

    RăspundețiȘtergere
  13. Multam mult.Am sa fac reteta.Cu stima,Violeta

    RăspundețiȘtergere
  14. Bună ziua !
    Am citit rețeta mamei mele, mi-a mărturisit că rețeta,este la fel ca A mamei sale, respectiv buna(bunica) mea.
    Astăzi o vom face, mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua! Am fcut reteta, a avut gustul si consistenta de malai, dar malaiul era crud inauntru! Trebuia sa folosesc alt tip de faina de malai?

    RăspundețiȘtergere
  16. faina de grau..chiar nu puneti deloc? sau ati omis sa spuneti.. Multumesc si succes!

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :