MIC DEJUN ROMANESC -OCHIURI DE OU SI SLANINA FRIPTA

mal
 M-am intrebat adesea, cat de veche o fi combinatia aceasta de oua si slanina in alimentatia romanilor ?! Evident,felul acesta, prezentat de catre mine ,  nu e singurul mod in care romanii combina cele doua ingrediente de capatai ale natiei.
Cert este ca, indiferent de modul de preparare , ma dau in vat dupa combinatie. N-o fi ea cea mai sanatoasa, insa consumata cu moderatie ,poate fi o masa excelenta cu care sa ne incepem aceste zile de sfarsit de toamna.
Nu ma laud, dar slaninuta mea e una "bio"...porcul a fost crescut in Apuseni si hranit dupa modelul vechi : cu tarate, urzici, dovleci, porumb....etc, etc :)
De afumat, a afumat-o tata socru, asa cum o face de zeci de ani...si... desi are aproape un an de cand e "pe piata", gustul e la fel ca in prima zi dupa ce a fost data jos din carligul afumatoarei
 Asadar, ca sa "preparam" acest minunat mic dejun, taiem  mai intai feliute slaninuta, apoi o crestam. O punem in tigaia incinsa si o frigem pe ambele parti (dupa dorinta...mie imi place mai prajita ).

 In grasimea lasata de slanina (dupa ce scoatem pe un servet bucatile fripte) spargem doua oua (ale mele de la gainile soacrei ) . Le lasam sa se coaguleze putin, apoi aranjam slaninuta dupa dorinta , punem capacul pe tigaie , stingem focul si lasam ouale sa se inchege sub capac ( in functie de dorinta fiecaruia, ouale pot fi moi sau bine patrunse, adica tari ;)  )
 Eu, ca sa pacatuiesc pana la capat, le-am pudrat cu vegeta (sorry, asa imi place )  si  piper negru macinat pe loc. Drept companie pe farfurie le-am adus  cateva fire de ceapa verde impletite-n ...trei :)).
Acuma, va atentionez, cu cea mai mare seriozitate !!! : daca sunteti adeptii dietelor stricte,a  hranei "sanatoase " (cu scuzele de rigoare , insa nu inteleg pana in ziua de azi ce e nesanatos la slanina asta adevarata... ouale de gaina crescuta in curte , cu porumb, nestresata , nevasta cu alte 19 gaini la un cocos [cum spun normele UE]...etc ) , nu va apropiati de "fatidica" combinatie!!!
Nici eu n-o fac prea  des (o consider delicatesa si dupa cum se stie delicatesele se consuma rar si cand ti-e dor, ca sa le simti gustul  ;)  )....dar si cand ma apuca pofta de slanina fripta cu oua, n-o mai pot stapani :))
 Asta e , acuma...pacatul meu sa fie ! :)
Aveti curajul sa incercati ?! ...
PS: nu uitati de ceapa verde, fara ea... n-are niciun farmec ;)  :D
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :