CARTOFI DULCI COPTI CU FRUCTE , LEGUME SI SLANINUTA

mal
 Am facut acesti cartofi dulci copti cu fructe , legume si slanina , anul trecut... insa, n-am apucat sa pun reteta pe blog pana acum.

Profit de faptul ca e sarbatoare (apropo: LA MULTI ANI "SFINTILOR " SARBATORITI AZI!!! :)  ) si am putin timp sa va arat cum i-am facut :)
Mai intai am curatat cartofii dulci si i-am taiat feliute...
 ....apoi am taiat in bucati potrivite celelalte legume si fructe : ceapa rosie, ardei capia rosu, rosii chery, pere conference, mere golden...am pus si cateva ridichi de luna intregi, o mana de prune uscate si afumate si cea mai pretioasa "leguma" slaninuta de ardeal afumata, pe care am  crestat-o ;).
Am condimentat cu sare si piper negru macinat mare , am adaugat o lingura de mustar rotisseur (din amestec de boabe diverse de mustar), cateva linguri de ulei de samburi de strugure,  2 linguri de sos de soia si 2 linguri de sos worcester.
  Am amestecat bine legumele ca sa se acopere cu sosurile , condimentele si mustarul...apoi le-am dat la cuptor la 200* pentru  o ora  buna . (prima jumatate  de ora acoperite cu folie)
 Pana s-au patruns cartofii si legumele am facut o salata de cruditati de servit langa amestecul din tava din : salata romana, ridichi, felii de castravete fabio , rosii cherry si usturoi cu dresing din :sare , zahar brun, ulei de struguri si otet de nuci.
 Dupa ce am scos folia , am lasat amestecul  la cuptor pana s-a rumenin slaninuta si legumele s-au caramelizat. Mirosul degajat m-a innebunit de-a binelea :)) si...
explozia de gusturi care  nu poate fi descrisa in cuvinte, e atat de...e fenomenala.
Dulce-acrisoara  de la legume si fructe , cu amestec de fum din lemn bun de la slanina, cu iuteala ridichilor si a mustarului....cu o tona de caramel unsuros ...e chiar ceva greu de explicat in cuvinte.
E buna, buna.:)

 Prima portie am servit-o fara salata ca sa pot savura toate gusturile legumelor si fructelor .Mi-au placut tare mult ...chiar si slaninuta mi-a placut ;)

 Si in amestec cu salata a mers, insa prefer varianta fara...doar cu putina paine crocanta. Ridichile coapte mi s-au parut ciudate la gust si le-am ocolit in prima faza, insa a doua zi le-am papat (reci ) pana la ultima :))
Daca aveti curaj, incercati si voi super combinatia de cartofi dulci cu fructe, legume si slaninuta...eu n-am regretat :) .
Tags: , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comentarii :

daca doriti sa comentati :