MIC DEJUN DULCE - SARAT

mal
 Astazi, la micul dejun, m-am rasfatat cu minunatiile din poze: paine semi facuta in casa, ricotta cu smantana, dulceata de gutui si lapte.
Cand eram copii, mama ne servea la micul dejun (sau cand se nimerea ) dulceturi facute de ea amestecate cu smantana de pe laptele fiert (caimacul )
Era atat de gras laptele, incat trebuia smantanit (adica se lasa la rece, smantana se ridica la suprafata , apoi era colectata cu lingura) dar  uneori mama nu facea operatiunea asta :).
Il fierbea, il lasa sa se raceasca si abia apoi colecta smantana galbena si groasa de un deget. Pe aceea o amesteca cu dulceata sau gem ....o punea pe paine facuta de ea si ne imbia s-a mancam.
Nu eram mare mancatoare de lapte, dar in aceste conditii , radeam tot :))
Destul de des servim si noi combinatia cu pricina, insa nici vorba de smantana de pe laptele fiert. :)) Poate doar daca am trai la sat si am avea vacuta noastra:))
Astazi am avut pofta sa combin smantana (12% grasime) cu ricotta. Painea o aveam facuta de zilele trecute...practic sunt chifle semi ...va voi arata in curand reteta :).
Dulceata , de data aceasta am apelat la cea din comert, insa nu-mi pare rau. E foarte mierosa, plina de bucati de gutui , iar gustul este pe masura...adica bun-bun :)
Asadar, am taiat feliute chifla, am pus o lingura de amestec de ricotta cu smantana peste...iar deasupra am lasat sa curga putina dulceata de gutui.
Am servit-o cu lapte la temperatura camerei.
E absolut senzationala combinatia...painea sarata...ricotta light si dulceata....o minunata armonie intre  dulce si sarat.


 Incercati ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comentarii :

daca doriti sa comentati :