PORC CU UNT AROMATIZAT...OREZ CU SOFRAN SI SOS DE COACAZE ROSII

mal
 Duminica am pregatit pentru pranz acest fel de mancare :" porc cu unt aromatizat , garnitura de orez cu sofran si sos de coacaze rosii cu piper roz si sare de mare".
Desi are denumirea cam lunga , este genul care se gateste repede, in maxim jumatate de ora a fost in farfurii.
 Imi place combinatia fructe-carne, de aceea le atasez destul de des mancarurilor mele, indiferent de tipul de carne folosit.
Dar, sa va explic cum am preparat totul :
mai intai am pus o piscatura de sofran uscat sa se inmoaie in putina apa ca sa-si lase culoarea si aroma.

 Orezul, bine spalat, l-am pus la fiert cu apa rece. La o masura de orez - 3 masuri de apa.(cantitatile le stabiliti dupa nevoie.... noua ne place orezul asa ca am facut o cantitate mai mare )
Cand a inceput sa clocoteasca am pus o lingura de delikat, piper  si sare dupa gust. L-am lasat sa fiarba 10-15 minute , apoi am adaugat sofranul diluat.
Dupa cateva clocote a oprit focul, am acoperit oala si l-am lasat sa "se umfle" cu apa in care a fiert.
 Pana s-a fiert orezul am fript muschiuletul (cotletul ) de porc astfel:
l-am taiat in felii de cca 1 cm grosime, apoi l-am asezat in tigaia incinsa. L-am lasat sa se perpeleasca 2- 3 minute ...apoi l-am intors si l-am mai lasat pana s-a rumenit bine.
Focul trebuie sa fie marisor. Operatiunea se face cu tigaia descoperita.
Practic e un fel de gratar, in consecinta , carnea nu iese tocmai moale, dar e patrunsa si se poate manca fara probleme.
Am oprit focul,  am pus sare si piper pe bucatile de carne, apoi le-am acoperit .Carnea se mai fragezeste in aburii degajati si se patrunde cu sarea si piperul.
 Apoi m-am ocupat de sos.
Coacazele (congelate ) le-am pus in cratita  impreuna cu o lingura de unt, jumatate de lingurita de piper roz-boabe, sare de mare si o lingura de miere.
Le-am tinut pe foc micut sa-si lase fructele sucul.
Cand au inceput sa clocoteasca am mai adaugat 2 linguri de zahar si o lingurita de amidon diluat in 200 ml apa.
L-am lasat sa mai dea cateva clocote , apoi am oprit focul.
 Untul , pe care l-am pus pe bucatile de porc l-am aromatizat cu busuioc si ierburi italienesti uscate.
Pentru asta am lasat untul la temperatura camerei sa se inmoaie, apoi am adaugat in el aromele. L-am amestecat bine...l-am pus pe o folie alimentara...i-am dat forma de sul si l-am pus la congelator.
Dupa ce am montat preparatul pe farfurie, chiar inainte sa il servesc, am pus feliutele de unt peste carne.
Carnea fiind calda a topit untul, care a patruns impreuna cu aromele in ea ( cotletul gatit in felul acesta e destul de uscat , chiar are nevoie de ceva care sa-l faca mai suculent )


In poza care urmeaza se vede cum incepe sa se topeasca untul patrunzand in carne impreuna cu aromele :).

Sosul de coacaze rosii e  delicat ....dulce- acrisor  si inmiresmat , datorita coacazelor  si piperului roz.
Pentru orezul cu sofran am cateva comentarii  : data viitoare o sa-i adaug si o ceapa putin calita in unt , deoarece mi s-a parut cam fad.
In afara de culoare nu a fost  mare lucru de capul lui...si am si dat o droaie de bani pe sofran.
Il consider un moft, asa ca n-o sa-l gatesc prea des :)


Incercati ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :