SUPA- CREMA DE LINTE ROSIE

mal

Astazi va arat cum se prepara cea mai simpla supa- crema  de linte.
Multi ocolesc lintea de teama  procesului de gatire:) crezand ca dureaza prea mult.
Unii , detesta gustul....altii forma finala a preparatului.
Putini stiu insa ca lintea, desi nu este foarte atragatoare in faza finala de gatire, are un gust deosebit de bun, se fierbe  repede ( 20-30 minute) si este foarte hranitoare si sanatoasa.
Este saraca in grasimi si foarte bogata in proteine si minerale.
Scade colesterolul ,regleaza glicemia si previne constipatia
Pentru toate proprietatile ei nutritive , merita sa o consumam cu regularitate....macar o data pe saptamana in diverse forme:
supe...piureuri...salate....etc :)

Supa de astazi este facuta din linte rosie .
Se mai gaseste linte verde sau "neagra" (care este de fapt un maro mai inchis )

Pentru ca am dorit sa-i scurtez timpul de preparare ,  eu am inmuiat lintea pentru cca 30 de minute in apa rece.(o sa vedeti ca isi dubleaza volumul si cojita protectoare se crapa )
Insa, mai intai am spalat-o foarte bine in mai multe ape.
Am pus-o la fiert in apa clocotita si am lasat-o sa fiarba la foc mediu cca 10 minute, cand am verificat-o si era deja patrunsa (pentru ca a stat la inmuiat).
Am adaugat condimentele in oala ( eu am pus delikat, piper si sare, deoarece am vrut un gust cat mai natural  ) si am lasat-o sa mai dea cateva clocote.
Am oprit focul , apoi am batut cu telul lintea pana s-a amestecat bine cu zeama in care a fiert. (daca doriti o crema mai fina, transferati-o in blender )
Am servit-o cu perlute de paine prajita, ornata cu cativa stopi de ulei de masline si paprika iute.
Tot ce pot sa va spun este ca nu mi-a mai trebuit felul doi.
E atat de hranitoare , incat o recomand ca fel de sine statator.
E ideala pe tot parcursul anului...in post ...in convalescenta...si pentru cei care nu mananca deloc carne (contine proteine, dupa cum am spus la inceput )


 Incercati !
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :