PLACINTA CU LEURDA SI BRANZA BRIE -APERITIV PENTRU PASTI

mal
 De mai bine de o saptamana  gatesc  leurda in diferite forme , unele le-am prezentat deja pe blog, altele urmeaza.
M-am aprovizionat la inceputul lui aprilie cu o cantitate impresionanta de "usturoi salbatic" tocmai din padurea de la Bradatel -Retezat.
 Dorinta mea a fost sa profit la maxim de aceasta planta plina de vitamine , minerale  si cu unele calitati terapeutice .
Astazi am pregatit o minunata placinta cu leurda si branza brie  in crusta de aluat fraged, deosebit de gustoasa.
Este o placinta aperitiv , care poate fi servita atat calda cat si rece langa celelalte preparate pentru Pasti, de aceea v-o recomand cu caldura.
Iata de ce aveti nevoie sa o preparati si.... cat de simplu o puteti face :

Elementul -ingredientul principal pentru umplutura placintei este leurda- bine spalata  (cca 800-1000 g) , care se caleste (intr-o tigaie ) pentru inceput cu 3-4  linguri de ulei si o nuca de unt, pana se inmoaie bine toate frunzele. (cca 3-4 minute )
 Ca sa ajutati procesul de inmuiere e bine sa o sarati putin , sa amestecati din cand in cand frunzele si sa acoperiti tigaia cu capac .
Cand sunt patrunse frunzele se opreste focul, se inlatura capacul  si sa lasa sa se stampere (raceasca ) .
 Pentru crusta de aluat fraged am folosit urmatoarele ingredinte  :
400 g faina alba, 100 g unt- 82% grasime, 3 galbenusuri si un ou intreg (eu am folosit oua bio ) , o lingura de  smantana fermentata, o lingura rasa de zahar ( facultativ) , sare(cca un sfert de lingurita ) si 2-3 linguri de apa minerala pentru a lega mai bine aluatul.
Am omogenizat bine toate ingredientele si am lasat aluatul sa se odihneasca la temperatura camerei cca 40 minute.
 Intre timp am continuat cu pregatirea umpluturii.
Peste leurda (racita) am  adaugat cele trei albusuri ramase de la aluat , 5 linguri de faina de malai grisat, 100 g smantana fermentata, 100 ml lapte si sare dupa gust.
Le-am amestecat bine si le-am lasat sa stea impreuna cu aluatul la odihna ( ca se absoarba malaiul laptele ).

 Am intins aluatul si l-am asezat intr-o tava speciala de placinta pana pe margini.

 Apoi  am turnat umplutura ( care este destul de lichida negatita )  netezind-o bine-bine.

Peste umplutura , pe toata suprafata placintei , am asezat felii de branza brie  (cca 200 g ) .
Apoi am ornat placinta cu "motive" de Pasti - un  iepuras si oua din aluat.
 Am dat placinta la cuptorul incins la 180 * pentru 40-45 de minute ( se verifica dupa 35 ) .
Asa arata proaspat scoasa din cuptor :

 ...iepurasul din mijloc :)




 ....si in sectiune:


 ...si  alaturi de oua vopsite violet :)
 Eu si familia am fost foarte incantati de rezultat, de aceea am hotarat deja ca aceasta placinta va sta pe masa noastra de Pasti alaturi de celelalte preparate de sarbatoare.
Este deoasebit de gustoasa si poate fi preparata fara prea mari eforturi.
Daca nu aveti timp , o puteti prepara  cu cateva zile inainte de Pasti , o congelati si o coaceti sambata dupa masa.
In cazul in care nu aveti leurda, puteti prepara placinta cu spanac sau stevie ...sau chiar cu urzici , insa nu uitati sa adaugati si usturoi pentru aroma.:)
Branza brie o puteti inlocui cu orice branza telemea sau chiar cu  cascaval. O sa-i  lipseasca aroma de mucegai , dar tot o sa fie buna :).
Va invit cu dragoste  sa pregatiti pentru cei dragi ai vostrii aceasta placinta . O sa fie super incantati :)
Si ...tot cu dragoste, va urez sa aveti parte de sarbatori luminate si binecuvantate ! :)
Tags: , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comentarii :

  1. VAI CE FRUMUSETE DE TARTA ....
    CRED CA SE POATE FACE SI CU SPANAC ?
    AICI UNDE SANT NU SE GASESTE LEURDA ..
    FELICITARI , CRED CA ESTE FF BUNA LA GUST.
    PASTE FERICIT
    LA MULTI ANI , DOAMNE AJUTA
    RODICA-STEFANIA -ITALIA

    RăspundețiȘtergere
  2. Exceptionala tarta !
    Felicitari ,FRUMOS RALIZATA .
    La multi ani !
    Paste fericit !
    RODICA-STEFANIA -ITALIA
    stefania_rodica@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. In primul rand, multumesc draga Rodi pentru aprecieri si urari !
    Sarbatori binecuvantate si tie si alor tai !

    ...da, se poate face si cu spanac, chiar am specificat catre finalul postarii:)
    Mult spor !

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :