TORT PUFARINA

mal

Pufarinii/pufarinele  sunt crantanelele dulci de care m-am indragostit inca din copilarie si la care n-am renuntat nici pana in ziua de azi:).
Ii mananc  simpli, cu lapte... cu sos de cioco...in amestec cu branza dulce de vaci  si cum imi mai vine.
I-am folosit pana acum la diverse deserturi si toate mi-au placut (pentru ca imi plac pufarinii :D  ).
Ieri m-am hotarat  sa-i onorez si sa le dedic un tort. :) Si nu orice tort, ci unul inimioara, doar suntem in FEBRUARIE= LUNA DRAGOSTEI ! :))
M-am gandit ca n-ar fi imposibil  de finalizat acest tort cu pufarini, devreme ce-i combinasem  deja cu diverse.
Asa ca m-am apucat de treaba:)

Mi-am pregatit ingredientele :

pufarini- 300g
cornulete rubin king- 500g
stafide - 100g
caise confiate-100g
ananas confiat- 100g
mix coaja de portocala & lamaie & cirese confiate -100g
ciocolata cu alune -100g
alune de padure -100g
frisca lichida (naturala )- 250 ml
crema de branza -300g
gelatina -10g
zahar 2 linguri
ciocolata 52% pentru ornat -cca 100g

Cum am procedat :

am pus gelatina la hidratat cu 50 ml apa rece.
am maruntit cu cutitul ( grosier )  : caisele, ananasul, cornulete si ciocolata cu alune .
am oprit jumatate din cantitatea de pufarini pentru decor.
am mixat frisca, crema de branza si zaharul pana le-am transformat in spuma :)....apoi le-am adaugat gelatina dizolvata pe foc.( nu se fierbe !  )
intr-un castron incapator  am pus toate ingredientele uscate, apoi am turnat spuma de branza si frisca.
le-am omogenizat.
am tapetat o forma de inima cu folie alimentara, apoi am turnat amestecul nivelandu-l . deasupra am asezat restul de pufarini, apasandu-i usor cu mana  pe toata suprafata tortului .
am invelit tortul in folie si l-am pus la frigider.
dupa 3 ore l-am mutat pe un platou indepartand cu grija folia, apoi l-am "ornat" cu ciocolata topita pe baie de buri.

Pregatirea tortului a durat cca o jumatate de ora.
Se lucreaza " la rece" si  e simplu ca buna ziua de facut :)).
De bun e "bestial", mai ales cu cafea neagra. Singura conditie este sa va placa pufarinii la fel de mult ca mie.
Este si  foarte  hranitor , avand in vedere compozitia.
L-am trecut in topul preferintelor :))







Incercati !
Duminica faina sa aveti ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :