LIMONCINO-PORTO-COCO CAKE

mal


Am de ceva vreme prin frigider o sticla de "Crema de  Limoncino" si vreo doua conserve de lapte de cocos care-mi stateau "pe cap".
Trebuia sa fac ceva cu ele de urgenta, pentru ca m-am saturat sa le mut dintr-un loc in altul.
Zilele trecute am facut un compot de portocale sa testez cum se comporta feliile acestora  dupa ce sunt fierte in sirop.
Mi-a placut textura lor, astfel ca nu am stat prea mult pe ganduri cand a venit vremea sa le includ si pe ele intr-un desert.
Acest tortulet, desigur.:)

Si ce ar merge mai bine cu restul aromelor prezentate pana acum ?!
Un blat vanilat, fara indoiala !
Asadar, l-am executat rapid din 6 oua(  mai micute ) / 6 linguri de zahar/4 linguri de faina+ 2 linguri de pesmet si evident 2 plicuri vanilie de Bourbon . ( metoda cred ca e arhicunoscuta ;)   )

L-am copt intr-o tava dreptunghiulara.
Dupa ce s-a racit am decupat doua cercuri egale de blat pe care le-am folosit pentru montarea tortului .
Pana aici nimic neobisnuit :).

De fapt ceea ce il face deosebit este crema-mousse cu o multitudine de arome care se combina si se completeaza intr-o maniera care te face sa mormai de placere :)).
Sa va spun cum am facut mousseul :
mai intai am incalzit putin laptele de cocos (175 ml ) pentru ca se solidificase prea tare in frigider.
L-am lasat sa se raceasca apoi am pus in el gelatina (20g) sa se hidrateze.
Am batut 200 ml de frisca PILOS cu doua linguri sanatoase  de miere (putin solidificata) , apoi am adaugat 500g ricotta si am continuat sa mixez pana cand toate s-au transformat intr-o spuma.
Am topit gelatina hidratata in laptele de cocos, i-am adaugat 175 ml  de limoncino, apoi am amestecat-o cu spuma de ricotta.
Am pus-o la frigider pana a inceput sa se intareasca .

Pentru montarea tortului am folosit inelul metalic din dotare, pe care l-am pus pe un platou.
L-am imbracat cu hartie de copt careia i-am lasat marginile mai inalte decat inelul...aproape dublu.
Cantitatea de crema era suficienta cat sa dea pe dinafara, in caz ca nu recurgeam la acest artificiu ;).

Am asezat intai un cerc de blat....peste el  am asezat felii de compot de portocale, pana l-am acoperit bine....apoi am turnat cu grija crema.
Deasupra am pus cel de-al doilea cerc de blat, l-am apasat putin sa faca priza cu crema, apoi am infasurat tortul in folie si l-am dat la frigider.
Doua zile...atata l-am lasat eu :)
Suficient e sa stea de azi pe maine ;)

De ornat l-am ornat cu felii de portocala caramelizata  si zahar caramelizat....+ ceva fulgi de cocos.

Portocala caramelizata se face simplu : spalati  bine, apoi  opariti  intr-un vas pentru cateva secunde 2 portocale .
Feliati dupa indemanare....tavaliti feliile prin zahar tos, pe ambele parti,  puneti-le intr-o tava tapetata cu hartie de copt apoi puneti tava in cuptorul incins.
Urmariti sa se caramelizeze sucul rezultat si implicit feliile de portocala.
Scoateti feliile caramelizate si caramelul rezultat pe folie alimentara sau o farfurie unsa o idee cu ulei.

Noi , la prima degustare, imediat dupa sedinta foto, l-am injumatatit :))....si nu pentru ca suntem neaparat  dornici de dulce ;).
E atat de ... fresh , moale,pufos, fin, aromat , cremos....atat de yammmy !!!
V-am spus, iti vine sa mormai de placere :)), atat  e de bun ;).










Ehei , dragilor, pana cand ne vom revedea....sa fiti iubiti ! ;)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :