CHIFTELE DE DOVLECEI

mal

 Chiftele de dovlecei....o bunatate cu care am crescut si care mereu ma determina sa ma intorc cu gandul si chiar faptic in copilarie .
Mama ne facea chiftele din puii de dovleac porcesc( asa se numesc in satul unde am crescut eu ), pentru ca dovleceii, cei pe care ii gasim azi peste tot, erau marfa rara.
Imi amintesc ca trecusem bine de 10 ani atunci cand mama a reusit in sfarsit sa faca rost de seminte de dovlecel. :)
Porcesti sau nu, dovlecii sunt o sursa inepuizabila de hrana, pe o perioada destul de lunga din an...de aceea e pacat sa nu profitam de ei.
I-am facut pane....chiftele... si mai urmeaza si alte bunatati :)

Pentru chiftele am dat pe razatoarea mare cca 1 kg de dovlecei ( 4 buc ). Le-am adugat sare si i-am lasat sa elibereze sucul (specific ).



 Am stors manual surplusul de suc ...apoi am adaugat faina- 4-5 linguri ; pesmet/ 4-5 linguri; 2 oua; patrunjel verde; usturoi 3 catei ; piper -dupa gust ...


 si le-am omogenizat pana am obtinut amestecul dorit ( vezi poza )


Am prajit chiftelele in baie de ulei...cca 3 minute pe o parte, la foc mediu. M-am ajutat de lingura sa le formatez, deoarece, desi e consitent, amestecul e prea moale pentru a putea fi modelat cu mana :)


 Am scos chiftele pe servetele, pentru indepartarea surplusului de ulei



Sunt bune calde, dar si reci .
 Le puteti combina cu diverse garnituri de cartofi/ orez.etc...etc...sau cu sosuri.
Reci sunt foarte bune alaturi de branza si rosii :)


FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comentarii :

  1. lucia romani trebuie invatati sa consume dovlecei;mai ales cei verde inchis [zuchini] care sant mai dulci si nu au seminte mari ,ce mai o bunatate..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar acum am adus din gradina chiar zuchini..si vreau sa fac si eu burgeri

      Ștergere

daca doriti sa comentati :