CRUMBLE CU PRUNE GALBENE

mal



  Ati  vazut reclama la biscuitii cu ROM...cea in care protagonistul e foarte indignat de faptul ca englezii si /sau  americanii "ne-au furat" oina, rucsacul zburator si nu mai stiu ce ?! :))
Tot nenea cu pricina promite sa ne razbune pe toti pentru aceste "marsave fapte" , preluand idea sendviciului de la englezi , in timp ce pe ecrane se deruleaza marea contopire intre biscuiti si crema de ciocolata cu ROM  :D...

Ei bine, cam asa e si cu acest CRUMBLE :)
Altii l-au patentat, noi ne-am inspirat ;)

Nu e nicio filosofie , dar merita incercat .... mai ales ca e un desert care se mananca fierbinte - potrivindu-se de minune cu zilele mai racoroase.
Ingredientele folosite sunt putine, in mare parte fructe....in rest mai trebuie zahar, putin unt, faina si cateva artificii despre care va spun pe parcurs :).



Eu l-am facut cu prune galbene , cumparate in timpul unei mici incursiuni  de la vecinii unguri . Cum am dat cu ochii de ele, cum le-am promis ca le-o coc de nu se vad :))


 Dupa ce am spalat bine prunele , le-am scos samburii si le-am acoperit cu 5-6 linguri de zahar ...


Ca baza am folosit  biscuiti , putin zahar vanilat facut in casa ( gasiti reteta pe blog )  si "o nuca " de unt.



Biscuitii i-am sfaramat grosier si i-am amestecat cu untul , apoi i-am asezat in forma unsa la randul ei cu unt .


 Peste biscuiti am asezat prunele cu zahar ,apoi le-am pudrat cu scortisoara...



Stratul de suprafata e cel care da savoarea de final...cel care trebuie sa fie crocant...sfaramicios.
L-am facut dintr-un amestec de faina ( cca 100 de grame ) cu fulgi de porumb( doua maini ) si unt ( cca 80 g )


Am asezat acest amestec peste prune iar deasupra am presarat putin zahar.


La cuptor a stat aproape un ceas...la 180*.
Pentru ca exista riscul ca fructele sa lase zeama in timpul coaceri, e bine sa puneti forma in care montati  CRUMBLE intr-o tava "tapetata" cu hartie de copt.
Scutiti cuptorul... si pe voi de munca in plus ;).



Imediat ce ati scos CRUMBLE din cuptor il serviti alaturi de inghetata sau de sosul vostru preferat.
Mie mi-a facut cu ochiu inghetata cu/de  portocale...e "de cumparat" dar foarte buna.



Aceasta varianta de CRUMBLE e una adaptata ,simplificata ,  facuta cu ingredientele pe care le-am avut prin casa.
Se apropie de original, dar e diferita. :)
Important e ca  noua ne-a placut. :).
Datorita acestui fapt am zis ca merita s-o impartasesc cu voi.
 Puteti prepara acest desert cu orice fel de prune sau cu ce fructe doriti voi, chiar combinate intre ele. Nu uitati s-o savurati cat mai fierbinte si neaparat cu o cupa de inghetata  asezata deasupra.
Aceasta se va topi, iar combinatia dintre firbinte si rece si aromele alese - e divina. ;)


FITI BINECUVANTATI ! :)


Tags: , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :