TOFFEE CHEESECAKE

mal




Dintre placintele cu branza, cel mai mult imi plac cele coapte.
Daca ar fi sa aleg intre  ele , le  prefer de departe pe acestea, gen NEW YORK CHEESECAKE.
Iar daca au si toping de caramel, sunt pierduta iremediabil :)).

Genul acesta de placinta cu crusta din biscuiti untosi si crema de branzeturi fine , au menirea sa te tina pe jar , desi ele stau cuminti in frigider .
Salivezi din instinct cam doua zile dupa ce coci o astfel da placinta, pentru ca imprastie o aroma care se impregneaza pana si lemnul mobilei din casa :)).

Nu are rost sa ma lungesc descriind senzatiile traite in momentul cand papilele gustative iau contact cu bucata de placinta minutios aranjata pe farfurie.
Nu de alta, dar tin la voi si n-as vrea sa va am pe constiinta :)).
Abia mi-am stavilit eu "emotiile" care curgeau mai ceva ca sosul TOFFEE, in timp ce faceam pozele . :))

Tocmai de aceea o sa trec rapid sa va explic reteta :).


INGREDIENTE PENTRU CRUSTA :

450 g biscuiti petit beurre
100 g fulgi de cocos
200g unt
5 linguri de apa

Dati prin masina sau blender biscuitii pana se transforma intr-un fel de pesmet.
Puneti biscuitii macinati impreuna cu fulgii de cocos intr-un castron. Adaugati untul topit si amestecati.
Daca vi se pare ca nu se leaga suficient de bine, adaugati apa pe rand si amestecati pana obtineti  un fel de aluat destul de legat.


 Ungeti cu unt o tava cu fundul detasabil. (puteti sa va pastrati o nuca de unt din pachetul deja mentionat )
Cu mana umeda asezati "aluatul"  in tava , in asa fel incat sa "tapetati" si peretii acesteia .



INGREDIENTE PENTRU CREMA DE BRANZA :

500 g crema de branza QUARK ( am pus 0,3% grasime, asta am avut )
200 g CREAM CHESSE -natural -65% grasime
200 g SMANTANA ( fermentata )  20% grasime
10 linguri de zahar (150-200 g )
coaja si sucul de la doua portocale medii ( portocalele  se spala cu bicarbonat/ se scufunda cateva secunde in apa clocotita )
3 oua



Mixati toate ingredientele pana se omogenizeaza , apoi transferati crema obtinuta peste aluatul de biscuiti .



Coaceti placinta la 170-180 * timp de o ora.
Pentru siguranta, asezati tava cu placinta  intr-o tava mai mare  tapetata cu hartie !!! ( e posibil sa se scurga untul in timpul coacerii )

Dupa ce se coace, opriti cuptorul si lasati placinta sa se raceasca inauntru.
Cand se stampara bine, o scoateti , o inveliti in folie si o dati la frigider pana a doua zi .


Daca doriti o puteti consuma in stadiul acesta. Sau ii puteti adauga diverse sosuri cu /din fructe.

Eu mi-am dorit "pacatul capital" ,  in consecinta i-am facut MOUSSE DE FRISCA  si sos TOFFEE.




  INGREDIENTE PENTRU SOS TOFFEE :

150-200 g zahar
100 ml frisca lichida UHT
50 g unt

Se pune zaharul intr-o cratita cu fund dublu sa se arda...
Cand e topit si incepe sa se inchida la culoare, se da cratita de pe foc si se stinge cu frisca.
Se adauga untul si se amesteca cu grija .
Trageti cratita inapoi pe foc sa mai dea doua clocote....apoi lasati sosul sa se raceasca.

INGREDIENTE PENTRU MOUSSEUL DE FRISCA :

300 ml frisca din smantana UHT
3 pachete zahar vanilat
1 pachet intaritor de frisca.

Frisca lichida se mixeaza impreuna cu zaharul vanilat pana incepe sa se intaresca. Se adauga praful intaritor si se mixeaza pana cand obtineti consistenta dorita .



Puteti orna asa cum am facut eu, sau dupa imaginatia voastra.

Ca sa va convingeti de bunaciunea asta, trebuie s-o gustati .
Daca n-aveti curaj sau chef s-o faceti, anuntati-ma pe mine.
Va stau la dispozitie zi de zi :). Puteti sa-mi lasati mesaj pe pagina de FB sau aici, pe blog, la comentarii.

Am taiat si o felie, sa vedeti cum arata in interior ;)






FITI BINECUVANTATI ! :)
Tags: , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 comentarii :

daca doriti sa comentati :