CAPITE DE CEAPA IN SOS DE ROSII...by Adriana Lucia

mal

Daca e sa-mi fie drag de ceva, apai de capitele astea de ceapa cu siguranta mi-e drag :) ...
Ma tot gandeam in timp ce gateam ce denumire sa-i dau acestui fel de mancare...si sincer va spun ca  mi-au trecut prin minte denumiri tare nastrusnice...insa intr-un final m-am oprit la "capite de ceapa". O sa intelegeti simplu de ce  cand o sa vedeti pozele : seamana cu niste capite de fan aliniate , asa, cumintel,  in tava :)
Simplu e si modul de preparare....simple sunt si ingredientele.
Insa nu subestimati capitele mele! Ai mei, cand le-am dat sa le testeze astazi la prinz, au mai cerut cate o portie...supliment :)
Portie dubla am mancat si eu, ca doar nu era sa ma las mai prejos :))
Stiu ca incepeti sa salivati, asa ca nu va mai tin de povesti. Va voi povesti cu lux de amanunte si poze cum am facut aceste capite (de ceapa) ...umplute cu orez aromat cu busuioc si curry.
Mai intai va enumar ingredientele pentru 12 capite  : ceapa alba mare si mai lunguiata, nu rotunda!!! (3-4 buc )...orez (200g)...ardei(2 buc medi)... un morcov (mediu )...sos de rosii (300 ml sau dupa gust )...busuioc uscat (jumatate de lingurita)....curry (jumatate de lingurita) ulei (6-7 linguri)...sare (dupa gust)....piper (dupa gust)... vegeta(o lingurita)...zahar brun.(o lingurita)..patrunjel verde (o legatuta )...1-2 rosii pentru gust si decor (optional )
Incepem cu ceapa : eu am curatat-o dar i-am pastrat codita. Partea cu mustatile am taiat-o cu cca 2 cm mai mare ca de obicei . Ca sa pot obtine foile in forma de capita fara se se rupa, am oparit ceapa in supa, apoi am trecut-o sub jet de apa rece. Cu foarte mare atentie am extras foile una dupa alta . Daca simteam ca nu vor sa se desfaca, le mai opaream putin ...si tot asa , pana am reusit sa obtin cele 12 foi . Procedeul e asemanator cu cel de  la varza dulce pt sarmale.
Mijlocul cepelor l-am tocat  impreuna cu cei doi ardei . Morcovul l-am dat pe razatoarea mare. Impreuna le-am calit cu jumatate din ulei.
Orezul l-am fiert "al dente", l-am clatit cu apa rece, l-am strecurat bine si l-am adaugat peste legumele calite. Am adaugat condimentele  , apoi am amestecat bine compozitia...
... cu care am umplut capitele de ceapa .
Le-am asezat cu "gura" in jos intr-o tava , apoi am pus doua polonice de supa de legume peste (puteti pune apa simpla ) si le-am dat la cuptorul incins la 200* (acoperite cu folie).
  Cand a scazut lichidul, am verificat ceapa sa vad daca e  patrunsa. Era!( In cazul in care nu ar fi fost mai trebuia adaugata supa).
In acel moment am adaugat sucul de rosii si inca un polonic de supa...tulpinile de la legatura de patrunjel taiate si  restul de ulei . Am pudrat capitele cu zaharul brun si inca putina vegeta .Le-am ornat cu  cateva feli de rosie si le-am pus iar in cuptor pana cand a scazut lichidul si capitele s-au caramelizat putin.(descoperite!!! )
 Cand au fost gata, capitele mele de ceapa aratau asa :

 Si aici va arat sectiunea, pe farfurie :)


 Eu nu prea tin postul, insa recomand cu caldura acest fel de manacare pentru cei care il tin. Este la fel de valabil si pentru vegetarieni.
Pentru mine o sa fie valabil pe tot parcursul anului pentru ca am de gand sa repet isprava cat mai des  :)).

Pana una- alta, incercati si voi capitele!
Si dati-mi de stire daca v-au placut :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :