PRAJITURELE CU MIERE SI NUCI

mal
 Intr-una din zilele  trecute(sa tot fie doua saptamani ) m-a sunat o doamna draguta de la Bucuresti sa ma felicite pentru blog...sa-i transmita la multi ani tatalui meu, dar si sa-mi faca o comanda si o  propunere totodata.
Comanda s-a rezumat la ceva turta dulce, biscuitei, muffins...iar propunerea a vizat aceste prajiturele.
Doamna m-a rugat sa-i fac o prajitura care sa contina miere si nuci, prajitura care urmeaza sa fie servita cu ocazia unei sarbatori evreiesti din martie unor prieteni ai dansei :).
Tot de comun acord cu doamna am stabilit ca reteta sa fie una de prajiturele mai uscate care sa  suporte cu bine drumul Timisoara - Bucuresti.
Asadar, din discutiile noastre au luat fiinta aceste prajiturele cu miere si nuci...o combinatie intre biscuiti si fursecuri, plina de arome si sanatate.

Pentru o portie mare de prajiturele am folosit urmatoarele ingrediente :
800 g faina, 200 g nuci macinate, 200 g fulgi de banane deshidratate, 100 g ananas confiat, un praf de copt. Acestea sunt ingredientele uscate pe care le-am amestecat intr-un castron. Fulgii de banane i-am maruntit batandu-i cu sucitorul ( se pun intr-o punga mai rezistenta si se lovesc usor cu sucitorul sau ciocanul de snitel , pana obtinem consistenta dorita ), iar ananasul l-am taiat marunt cu cutitul.

 Am topit pe foc 350-400 g miere(daca doriti mai dulce, puneti mai multa miere ) impreuna cu 100g ciocolata alba....

 apoi am adaugat mierea peste ingredientele uscate.
Am pus si doua oua intregi....

 si un pcahet de 200g unt...
Apoi am omogenizat aluatul, framantandu-l usor.

 La final am obtinut un aluat cu o consistenta ideala de   lucrat cu mana.  Am acoperit aluatul cu folie de plastic si l-am pus la frigider pentru cca o ora.

 Pentru a obtine fursecurile l-am modelat in palme, dandu-i o forma sferica, usor aplatizata.
(Initial am vrut sa-l tai in forma de floricica, insa datorita bucatilor de fructe uscate din aluat n-ar fi iesit formele frumoase , fapt care m-a determinat sa renunt .:)  )
Deasupra fiecarui disc , am ales sa pun cate o jumatate de sambure  de nuca ( pentru asta aveti nevoie de cca 100 jumatati de nuca) pe care l-am apasat sa intre bine in aluat.(daca vi se pare pre multa nuca , puteti pune doar un sfert de sambure  :)  )
Pentru ca aluatul era destul de rece , marginile s-au crapat. Daca doriti puteti sa le reparati, mie mi s-au parut mai rustice asa crapate, in consecinta le-am dat la copt asa. :)

 Le-am lasat in cuptorul incins la 170* cca 15-20 minute. Cand incep sa-si schimbe culoare pe margini (adica sa devina mai maronii) se scot, deoarece sunt coapte.
Asa arata proaspat scoase din cuptor :)


 Acum, daca doriti puteti sa le pudrati cu zahar praf...
Eu le-am lasat simple pentru ca mi-a placut cum arata nuca coapta de deasupra :)
Din cantitatea de aluat facuta de mine au iesit cca 100  de prajiturele. Daca doriti mai putine, faceti aluatul cu jumatate din cantitatile tuturor ingredientelor.

 La inceput fursecurile sunt usor crocante, insa tinute cateva zile intr-un recipient ermetic, (idela ar fi o cutie de plastic cu capac ) se vor inmuia.

 Incercati ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :