TIRAMISU CU CASTANE .... by Adriana Lucia

mal


Cand se termina desertul din casa (foarte rar) , am  mereu la indemana solutii simple si de efect pentru a incropi ceva dulce .

Si aici ma refer la rezervele din frigider si camara, rezerve pe care nu le las sa se epuizeze niciodata, deoarece nu se stie cand ma pot folosi de ele.
Le reinnoiesc periodic , asigurandu-mi asadar "spatele" in caz ca ma trezesc cu musafiri pe nepusa masa , sau ramanem chiar noi "in pana" de dulce , asa cum s-a intamplat ieri.

Saptamana trecuta am avut foarte mult de lucru si n-am avut timp sa pregaresc si pentru noi ceva dulce. Am mai incropit cate ceva din resturile de crema de la torturile pe care le-am facut, insa nu intr-atat de consistent incat sa ajunga si pentru duminica.
Asadar, m-am vazut nevoita sa improvizez un desert  "gata in jumatate de ora", deoarece ziua in sine il cerea :)).

M-am oprit la  TIRAMISU CU( PIURE DE) CASTANE :)

Nu stiu daca l-a mai facut cineva pana acum, n-am avut timp sa caut....si chiar daca l-a facut, ma indoiesc ca este identic cu al meu.

Iata ce am folosit eu pentru 8 portii de desert :

24 buc piscoturi de sampanie....un pachet de 250g piure de castane...500 ml frisca naturala....500 ml cafea expresso-lunga....2 linguri rase de zahar....2 pliculete intaritor de frisca ....esenta de rom....sos de ciocolata pentru ornat.
Si iata cum s-a desfasurat totul :
am mixat frisca cu zaharul si intaritorul pana s-a "umflat" bine , apoi am impartit-o in doua parti egale.
Prima jumatate am amestecat-o cu 3/4 din pachetul cu piure de castane, obtinand astfel crema.
Piscoturile le-am insiropat bine in cafea cu aroma de rom (de le esenta, dupa gust ) si le-am aliniat cate 8.
Am pus jumatate din crema de frisca cu castane.....apoi iar piscoturi insiropate.....restul de crema.....iar piscoturi, pana am obtinut trei straturi suprapuse  de piscoturi cu crema intre ele . :)
La final am acoperit ultimul strat de piscoturi cu frisca ramasa si am ornat cu piure de castane si sos de ciocolata.
Toata operatiunea a durat cca 30 minute  ....:D

Pana am servit pranzul , am lasat  desertul la frigider........apoi, l-am savurat alaturi de cafea proaspata si un pahar cu apa rece :)

E atat de fin ..... usor ..... spumos..... cremos.....mmmmmaaama ......bun-bun.
Trebuie neaparat sa-l incercati !








Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

  1. Super ideea! Multumesc pentru toate retetele si ponturile impartasite!Din pacate, asteptam sa treaca postul ...piscoturi fara ou, mai rar...

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :