LEURDA IN SOS DE LAPTE CU FRIPTURA DE PORC

mal

Dupa cum v-am spus, zilele trecute am cules  o cantitate "uriasa" de leurda din padurea de la Bradatel - Retezat.
Imi place foarte mult  :), de aceea mi-am propus s-o gatesc in feluri cat mai diferite.( in salate, supe, mancaruri gatite, omlete, sosuri, rulade ....etc. etc... )
Pe rand va voi arata mancarurile gatite cu aceasta minunata "verdeata de padure".
Tot ce aveti de facut este sa urmariti postarile de pe blog ca sa aflati ce mancaruri gustoase si aspectuoase se pot gati cu umila leurda. :)
Duminica am pregatit-o in sos  de lapte si am servit-o drept garnitura, alaturi de friptura de porc cu legume. Am fost teribil de incantati de rezultat.  Combinatia este extraordinara. De aceea m-am hotarat sa prepar leurda in sos de lapte si la Pasti, langa friptura de miel .
Pentru cei care nu stiu cum arata leurda(puteti cauta pe google mai multe detalii )  eu va pot arata  o poza :

  Si acum , modul de preparare pentru leurda in sos de lapte:
O cantitate mai mare de frunze  de leurda, bine spalate, (500-1000g ), se taie fideluta.
Se pun intr-o cratita cu cateva linguri de ulei, se sareaza si se lasa sa se caleasca( amestecand din cand in cand )  pana cand vor elibera sucul continut de frunze .(cca 4-5 minute ).
La foc mic vom continua sa gatim leurda, pana se evapora sucul  de care vorbeam mai devreme.(cca3 -5 minute )

Peste leurda calita se adauga lapte ( cca 500 ml ....) . Cand laptele incepe sa fiarba se leaga intr-un sos cu o lingura sanatoasa de faina dizolvata in lapte. Daca este necesar, mai adaugati sare .

 Dupa cateva clocote, timp in care se fierbe  faina, puteti oprii focul .
Principiul este asemanator cu cel dupa care se gateste spanacul cu lapte .

Am servit leurda in sos de lapte cu friptura de porc cu legume, pe care am preparat-o foarte simplu :
carnea - ceafa, am taiat-o in bucatele marisoare si am pus-o in cratita, sub capac , pe foc mic , sa-si lase sucurile si grasimea.
I-am adaugat putina sare si am lasat-o sa se patrunda in suc propriu.
Cand a fost bine patrunsa am adaugat fripturii : doua cepe mari - taiate pestisori, un ardei gras- taiat feliute, 2 morcovi mari - taiati rondele si  apio( tulpini de telina ) - taiate .
Am mai lasat friptura pe foc pana s-au gatit si legumele si s-a evaporat tot sucul eliberat de carne, ramanand doar untura.(trebuie sa sfaraie  )
In momentul servirii am rasnit piper peste carne.
Daca aveti ocazia sa gasiti leurda in piata, sau aveti de unde s-o culegeti, trebuie sa incercati neaparat acest fel de mancare.
Este gustos, sanatos, satios..... merita tot efortul.
Daca tineti post puteti prepara sosul cu lapte de soia....iar apoi il  puteti servi alaturi de friptura din soia (preparata tot cu legume ) sau cu cartofi prajiti.



 Nota:
ultimele doua linguri de sos le-am pus langa ochiuri de ou....sunt nemaipomenite impreuna.
Incercati !
Va urma :) ....
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :