PRAJITURA "VALURILE DUNARII"

mal

 Reteta acestei prajituri este una consacrata, n-am inventat-o eu, doar am modificat-o , astfel ca pot spune ca este o reteta personalizata.:D
I-am pastrat numele, pentru ca imi place.;)
Din lipsa de timp n-am facut poze in timpul prepararii, dar va pot explica pas cu pas modul de lucru :
Pentru BLAT :
am mixat 180g unt 82% grasime la temperatura camerei  cu 150g zahar pana s-a transformat in crema.
Am adugat pe rand 7 galbenusuri  mixand bine amestecul.
Albusurile le-am batut bine cu 100g zahar si un praf de sare , apoi le-am adaugat peste amestecul de unt si galbenusuri.
La final am adaugat 300g faina si 1/2 pachetel  praf  de copt. Am amestecat bine pana s-a incorporat toata faina , apoi am pus aromele : vanilie si coaja rasa de lamaie.
Am impartit "aluatul" in doua. O parte am pus-o intr-o tava dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt, cealalta am amestecat-o cu 2 linguri cu varf de cacao (de buna calitate) si 7 linguri de sirop de visine natur ( cel scurs de la fructe), apoi am adaugat-o in tava.
Visinele  proaspete(bine scurse de sirop, dupa ce le-am scos samburii ) le-am dat prin pesmet , apoi le-am repartizat pe toata suprafata "aluatului."
Cantitatea minima de visine 300g....maxima 500g :D.
Am copt prajitura cca 50' la 180* - cuptorul incalzin dinainte!!!

  CREMA este una de vanilie preparata in casa:
500 ml lapte 3,5% se pune la fiert.
5 galbenusuri se mixeaza spuma cu 12 linguri de zahar ......se adauga treptat 5 linguri de faina desfacuta(dizolvata) cu 200 ml lapte rece.
Amestecul astfel obtinut se adauga peste laptele fiert amestecand continuu pana cand se ingroasa si fierbe bine faina.
Cand  se mai raceste (dar sa fie bine calduta) se adauga o lingura  sanatoasa de gelatina hidratata in lapte sau apa ( cateva linguri 4-5 ) si se amesteca bine.
Se lasa crema sa se raceasca complet ( eu am tinut-o 2 ore la frigider ), apoi se adauga 500 ml frisca (din smantana , eu asta folosesc ) mixata bine cu 2 linguri de zahar si multa vanilie ( eu folosesc extract si burbon ).
Mare atentie cand amestecati frisca in crema fiarta  , daca nu e rece complet o sa se inmoaie.
Mixati cu rabdare, adaugand frisca lingura cu lingura peste crema fiarta, pana incorporati toata frisca !!!!
Daca vreti mai dulce puteti pune zahar dupa gustul vostru;).
In acest moment crema de vanilie cu frisca ( exista si varianta cu unt!!! ) facuta in casa este gata si poate fi pusa peste prajitura racita.
La final se rade peste crema muuuuuulta ciocolata neagra. Puteti face si glazura de cioco sau puteti pudra cu cacao. In orice varianta e dementiala:))
Prajitura se da la frigider si se consuma a doua zi :)


 Incercati ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

daca doriti sa comentati :