MUCENICI DE POST

mal

Astazi toata Romania face mucenici...e un obicei despre care nu stiu foarte multe...
E sarbatoarea  celor  40 de sfinti  cica. Promit sa ma documentez cand am vreme, ca e bine de stiut :).
Ai mei nu tineau sarbatoarea asta, n-am crescut cu ea, nu mi-am insusit-o.
Am facut si eu  mucenici, dupa cum m-a taiat capul :) din moment ce  tot era rost de copt in casa :).
Dintr-un aluat pe care il folosesc destul de des la diverse ( cornuri, gogosi, branzoici....etc...etc  ) am modelat si mucenicii.
Acesta este:
http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/2012/02/gogosi-ravioli.html
in cel pentru mucenici am adaugat coaja de portocala rasa (2 lingurite ).
I-am modelat in forma de 8 si i-am copt la 180* ccca 35 minute .

Dupa ce s-au stamparat putin i-am uns cu miere, i-am tavalit prin nuca macinata, apoi i-am "nins" cu scortisoara.
Am inteles ca obiceiul unora este sa manance mucenicii in timp ce beau vin...si nu putin , ci 40 de pahare :D (aiaiaiiii  ) :))
Sincer, daca aveam un vin bun, facut in ograda, il fierbeam pana se evapora alcoolul , apoi il indulceam cu miere si il aromatizam cu toate alea (scortisoara, cardamom, cuisoare, piper roz....etc  ).
Asa "dres  " ma incumetam si eu la o cana (mai ales ca sunt si putin racita ).
N-am avut, asa ca am mancat mucenicii cu laptic....asa ca niste copilasi cuminti:).
Sunt bunuti:)...si merg si cu alte ocazii, nu neaparat numai azi de ziua sfintilor :).
Iaca si niste poze :)



Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

daca doriti sa comentati :