BOMBA CU CHEC & MOUSSE DE RICOTTA & JELEU DE ZMEURA

mal

Lucram si noi ca tot omu' cate ceva prin casa....mai bine zis renovam, inlocuim, reparam& alea alea.
Nici nu-i nu's ce mare scofala daca e s-o iei incetisor si pe rand - asa, cel mai "naspa" e ca unele lucrari chiar nu le poti face de unu singur...
si aici intra in scena "mesterii" de care , sincera sa fiu, nu mi-e tare drag ;).

Niciodata nu au chef  sa inceapa lucrarea cand ai vrea tu, ci cand au ei vreme...ba intarzie, ba dau buzna peste tine cand ti-e lumea mai draga...
ba incep sa faca cate ceva si n-au materiale destule....ba ii prinde duminica cu toate sandramalele intinse prin casa ta :(
Uffffffff..... mare belea , mare-mare....iar descrierea mea e saraca, dar nu ma mai intind ca-mi creste tensiunea( mai ales ca si azi o sa am de-a face cu de-alde ei ;)   )
Cum spun, sunt in pauza de asteptat mesterii , asa ca profit de ragaz sa va povestesc ceva despre dulcele de duminica trecuta, duminica in care m-am trezit ca se apropie pranzul si eu n-am nimica dulce de pus pe masa ;)....
MESTERII, EI SUNT DE VINA, PAROL !!!

Da ' nu m-am lasat eu cu una cu doua ;)).
Am cotrobait prin camara...prin frigider si iacata de ce am dat :

-un chec marmorat "jomo" dreptunghiular ( de la kaufland )
-doua cutii de ricotta fresca ( de la Lidl )2x250g
-doua cutii de frisca Pilos ( de la Lidl ) 2x 2002
-1 plic de gelatina 9g
-100 ml lapte
-5-6 linguri de zahar
-1 plic zahar vanilat
-400g zmeura congelata cu zahar dupa gust ( ccca 5 linguri )[ eu am zmeura de la Retezat, pusa in congelator gata indulcita....voi puteti folosi zmeura congelata de la magazin + zahar dupa gust ;)   ]
-1 plic jeleu de fructe de padure

Am luat toate cele enumerate mai sus si m-am apucat sa incropesc ceva dulce....si mai dulce :))

Am imbracat peretii unui castron de cca 2 l cu folie alimentara , apoi l-am "tapetat " cu felii  subtiri de chec pana am acoperit toate golurile.
Zmeura dezghetata am pus-o intr-o cratita cu tot cu zeama rezultata din topirea zaharului  si cand a dat in clocot am adaugat plicul de jeleu de fructe . Le-am lasat sa dea cateva clocote, apoi am oprit focul .
NOTA! daca nu aveti jeleu de fructe, inlocuiti-l cu un plic de praf de budinca de zmeura sau chiar de vanilie.

Cand s-a stamparat am intins cu grija jeleul de zmeura pe  suprafata interioara :) a checului, apoi am pus bolul in frigider sa se raceasca mai bine.
Intre timp am pus gelatina sa se hidrateze in lapte.
Frisca am batut-o cu zaharul si zaharul vanilat pana s-a intarit, apoi am adaugat ricotta si am mai mixat putin amestecul.
Am topit gelatina si am incorporat-o in amestecul de frisca si ricotta. Mousseul astfel obtinut l-am pus la frigider pentru 5 minute, apoi l-am turnat in bolul tapetat cu chec si jeleu de zmeura.
Am acoperit bolul cu folie si l-am pus la frigider.

NOTA ! dupa ce sta la frigider suficient cat sa se intareasca  mousseul , bomba se rastoarna pe un platou, se indeparteaza folia si se orneaza dupa imaginatie.
Eu am lasat-o asa cum a iesit, i-am adaugat doar un mot de jeleu ....deoarece am constatat ca arata bine si asa ;), simpla.

Initial am sperat  ca o sa-i fie de ajuns 3 ore de stat la frigider, ulterior , dupa ce am rasturnat-o pe platou, am hotarat s-o  las si  peste noapte  la rece .....deoarece am constatat ca mousseul nu avea tinuta care o doream eu.


Dimineata urmatoare insa a fost perfect, exact asa cum l-am dorit.;)


Si uite  asa  a luat nastere bomba asta minunata din supararea mea pe mesteri  :))  ...si ingrediente putine;).
Fara coacere, fara mari batai de cap...deosebit de aratoasa si mai ales fooooarte gustoasa, n-o dau pe alte fitzosenii pentru nimic in lume :)
Faceti-o si voi si va veti convinge ;)!

Sa fiti iubiti si sa-mi scrieti daca v-a placut ;) !
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :