PRAJITURA SIROPOASA CU MALAI

mal




Ieri m-a durut ingrozitor gatul....si astazi ma mai doare, desi ma tot doftoricesc cu toate cele.
Prin urmare mi-am permis o zi de leneveala, mai ales ca durerile cu pricina sunt insotite si de o stare ciudata de semiraceala, moleseala...apatie chiar.

Aseara, pentru ca ma plictiseam ,m-am amuzat cu prietenii de pe facebook  de starea mea si de faptul ca in loc sa-mi limpezesc gandurile ca boala sa nu fie stresata si sa plece mai repede, eu le incarcam cu planuri de " ce-as mai face eu daca as putea " :))
Evident, de-ale mancarii si, nu unele oarecare ci....DULCEGARII  :)))))

Printre gandurile mele zburau budincile, cremele , trufele si cate si mai cate.
Dar cel mai tare mi se lipise gandul de turta asta de malai dulce si aromata, imbibata cu sirop de lapte pentru a aluneca cat mai repede pe gatul meu beteag si dornic.

M-am perpelit toata noaptea cu gandul la ea...si astazi, de dimineata printre ametelile de rigoare , da' tot nu m-am lasat pana n-am facut-o. :D
Acum ca am si mancat-o, sunt si mai bucuroasa si....parca si gatul m-a mai slabit un picut :) :D


Deci...am facut o bunaciune de prajitura/turta cu malai, cum nici in visele mele de-aseara n-am visat;)
Si pentru ca sunt buna la inima va dau si voua reteta ca sa vedeti si voi de ce-i in stare mamaliga romaneasca :))

Iacata de ce aveti nevoie :
5 oua
200g zahar
200g faina de malai grisata
200g faina alba 000
150g unt (topit )
5 linguri de ulei
100 ml lapte
100 ml suc de grapefruit rosu ( asta am avut eu in casa )
1 plic de amestec cu mirodenii pentru vin fiert
coaja de la doua mandarine
2 plicuri zahar vanilat
1 praf de copt + jumatate de lingurita de bicarbonat
jumatate de lingurita de sare

Si iata cum trebuie sa preparati :

Separati ouale si mixatile cu zaharul ca pentru pandispan ....apoi adaugati untul topit amestecat cu uleiul si mixati pana se omogenizeaza.
Adaugati laptele si sucul de grapefruit  apoi omogenizati .


Adaugati  faina de malai si faina de grau....bicarbonatul, sarea si praful de copt....incorporati-le...


apoi adaugati mirodeniile din plic, coja rasa de mandarine si zaharul vailat....si mai amestecati usor.


Ungeti cu unt (sau ulei ) o tava de copt dreptunghiulara si tapetati-o cu faina de malai si zahar , apoi turnati amestecul in tava.


Coaceti prajitura la 180* timp de 45-55 de minute.
Dupa jumatate de ora, daca vi se pare ca e prea maronie la suprafata, acoperiti-o cu o foaie de copt si mai lasati-o in cuptor pana cand se coace definitiv ( faceti testul cu betiosrul/scobitoarea ).
Cand e coapta arata cam asa :



Faceti un sirop ( la rece ) cu 100 g zahar + 150 ml lapte + 150 ml suc de grapefruit rosu.
Scoateti tava din cuptor....intepati din loc in loc prajitura , apoi turnati incet siropul, asteptati pana il absoarbe in totalitate...
Presarati prajitura cu o manuta de zahar si puneti-o iar in cuptor pentru alte 10 minute. Se va forma deasupra un fel de crusto-glazura foarte interesanta ;), iar interiorul va fi moale, pufos si umed.
Aroma va las pe voi s-o descoperiti singuri ;).


Dupa toate operatiunile astea, lasati prajitura acoperita  in tava ei sa se stampere putin...apoi feliati-o si devorati-o cu ce va pica la mana ;)

felii de mandarine:





dulceata de visine :



sau poate niste frisca batuta cu un strop de vanilie ;).

Pozele cu frisca le pastrez pentru maine :))

Sa fiti iubiti ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :