COCOS TANAR PANE - PRANZ CA IN COPILARIE

mal


Tin cocosul asta in congelator de la Craciunul trecut.
L-am programat de cateva ori sa-l gatesc in fel si chip, insa de fiecare data s-a ivit altceva.
Pentru ca sunt rare datile cand mai putem savura pui crescuti la curte, cu porumb din gradina si apa de fantana :), l-am ocrotit mai ceva ca pe o comoara :D.
Cat timp a trait mama, taiatul unui pui crescut in curte era ceva banal...acum e o sarbatoare. Norocul nostru ca mama soacra inca mai are zile de la Dumnezeu si ne mai cadoriseste cu cate un pui , o bucata de slanina si  cate un carnat afumat, asa cum numai in Ardeal se afla :D.

Cum va spun, m-am invartit o vreme in jurul lui pana s-a dezghetat...
Mi-au trecut prin minte minim 5 feluri in care as fi putut sa-l prepar , insa ceva parca ma inghiontea : fa-l asa cum iti place tie cel mai mult ! :D

Si stiti cum imi place mie cel mai mult sa gatesc minunatia asta de cocos ?!
Exact asa cum ni-l facea mama cand eram copii : fiert in supa si apoi facut pane. ;)

L-am fiert asadar , cu morcovi si albitura asa cum cere o supa buna. Separat am fiert mai multe legume ( morcov/ telina/ patrunjel radacina si mazare) si pentru nelipsita salata boeuf.
Da, da...nelipsita salata boeuf, pentru ca mama asa m-a invatat : pieptul neaparat intra la salata ( era mai "aspra" carnea) , iar restul puiului se face pane.

Stiti cum , nu ?!
 Se scoate carnea din supa, se lasa sa se stampere, apoi se da prin faina si ou si se prajeste in ulei incins :).
Mancare simpla, mancare ca la sat....mancarea din duminicile copilariei mele . :)
I-am alaturat puiului cartofi noi, fierti...si apoi tavaliti prin unt cu rozmarin si patrunjel. In completare am pus si o salata asortata , din rosii, castravete si usturoi nou, ca sa alunece mai bine :).


Pe supa " am bagat/ facut " galuste de gris...pentru ca le adoram :)


Iar salata boeuf am facut-o cu maioneza si indestulatoare, ca sa ne ostoiasca dorul de mancare buna facuta de mama.


Ca savoarea sa fie completa, i-am pus alaturi darabe de pita alba, moale si savuroasa ...coapta in casa.


Sa dea Dumnezeu , cand o fi mai rau-  tat asa sa fie ! :)

FITI BINECUVANTATI !
Tags: , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :