COZONAC IMPLETIT UMPLUT CU NUCA PRALINATA

mal



Facut dupa reteta mea consacrata de COZONAC FARA FRAMANTARE  http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.ro/2010/12/cozonac-pufos-cu-nuca-si-cacao-fara.html
insa noutatea e umplutura de nuca pralinata .

INGREDIENTE PENTRU NUCA PRALINATA :

-5-6  linguri de zahar
-250g samburi de nuca



Intr-o cratita/ tigaie puneti sa se arda 5-6 linguri de zahar.
Cand se transforma in lava maronie, adaugati samburii de nuca - 250 g
Amestecati bine astfel incat zaharul topit sa imbrace samburii.

Luati de pe foc si transferati samburii pralinati pe o farfurie unsa cu unt.
Lasati nuca sa se raceasca, apoi o tocati grosier cu un cutit.
La final se amesteca cu albusurile batute spuma si cacao.




Pentru aluat am folosit doar jumatate din ingredientele mentionate in reteta, deoarece am dorit doar un singur cozonac.

Am facut trei sucituri, pe care le-am impletit ( in 3 ) si le-am asezat in forma rotunda unind capetele.


Dupa ce a crescut l-am uns cu galbenus de ou ....l-am "pudrat" cu zahar special de  decor si l-am pus in cuptor.


Desi arata bine , nu am fost deloc incantata de forma de carton speciala.
A incetinit coacerea, astfel ca, desi marginile pareau coapte, interiorul nu se cocea. La final s-a copt , insa marginile s-au cam bronzat.

L-am tinut in cuptor la 180* cca 70 de minute,acoperit cu foaie de copt... destul de mult in comparatie cu cozonacul pe care il coc in tava obisnuita, care se coace in maxim 45 de minute.



Sfatul meu este sa evitati aceste forme... mai bine il coaceti in tava si apoi il transferati pentru prezentare in carton ;).

Interiorul e superb, numai ca eu l-am stricat pentru ca l-am taiat cald :D



Astazi am mancat ultima felie, desi l-am copt in urma cu o saptamana ;).
A fost la fel de moale si deosebit de parfumat...cu gust intens de nuca si ...cozonac :).

FITI BINECUVANTATI ! :)

Tags: , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comentarii :

  1. Am facut cozonacul fara framantare, a iesit gustos, dar turtit si cam aspru, nu a crescut desi am respectat toti pasii retetei intocmai.
    La dospit dupa o ora coca si-a marit volumul la dublu, dar la prelucrare s-a desumflat.
    In tavi a crescut cam 20% dar la foc s-a turtit. De ce, ce am facut gresit> Aluatul era elastic dar cam lipicios, de aceea am folosit ulei la prelucrare. Am folosit drojdie proaspata , nu uscata. Rog sugestii pentru ca vreau sa-l fac didnnou saptamna viitoare pentru Paste. Multumesc, Angela
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere

daca doriti sa comentati :