SOCATA CU MIERE SI DOJDIE

mal



Debut de mai cu cea mai populara bautura preparata in casa....
SOCATA :)

Rar se intampla sa ratez sezonul cand infloreste socul si atunci e mare suferinta...
pentru ca si  socata vine de fiecare data cu iz de copilarie.
Si cui nu-i sunt dragi amintirile ?! :)

Anul acesta mi-am propus sa incerc cat mai multe variante de preparare....si dupa cum se vede , n-am stat pe ganduri.
Iat-o pe prima dintre ele :

SOCATA CU MIERE SI DROJDIE



MOD PE PREPARARE :

 Se pun la incalzit 2 L  de apa in care se dizolva mierea ( eu am pus un borcanel de 330 g , dar puteti s-o indulciti dupa gustul vostru ).
Apa dulce se transfera intrun bidon  de 5 L , apoi se adauga 10 flori mari si sanatoase de soc, zeama de la o lamaie mare, o lingura sare de lamaie, o nuca de drojdie proaspata si  coaja de la o jumatate de lamaie taiata felii.
Se completeaza cu apa rece ,insa se lasa spatiu  liber ca sa aiba loc sa fermenteze.


Se agita putin sa se dizolve drojdia  .
Capacul  bidonului trebuie infiletat bine.


 Datorita continutului de drojdie, socata fermenteaza destul de repede, asa ca trebuie sa fiti tot cu ochii pe bidon ca sa nu se umfle prea tare. :D
Din cand in cand mai eliberati gazul format , apoi capaciti iar bine :).
Puneti bidonul cu socata intr-un loc insorit...



Dupa o zi de stat la soare o puteti strecura.
Eu mi-am permis sa o gust mai repede ... asa ca n-a apucat sa stea mai mult de 5 ore la fermentat. :)
Dar doar o carafa, pentru stins dorul... restul e pe drojdie pana maine , cand o sa revin cu noi detalii si impresii :D.





Tags: , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 comentarii :

  1. Minunat!! Maine incerc si eu aceasta reteta!!! Multumim mult !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ador socata si o fac in fiecare an. La noi inca nu a inflorit socul dar asteptam sa ne facem provizii :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, am facut si eu 4 l de socata dupa aceasta reteta. E prima data cand fac, si nici nu am mai gustat pana acum. Dar am o problema. :)) Am lasat'o 24 h la bidon, am facut'o seara, a doua zi a prins soare (dar nu a stat direct in soare, ca stau la apartament si nu bate soarele prea tare in geamul meu). Apoi am bagat'o la sticle de plastic la frigider. A doua zi, am deschis o sticla si a avut presiune, era umflata. Am mai intrebat, si cica nu ar trebui sa mai fermenteze dupa ce am pus'o pa frigider. S'a stricat cumva? Sau ce ii pot face? Apropo, asa ar trebui sa fie, acidulata? Multumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da, mai fermenteaza. Nu e stricata, continua sa se matureze, la fel ca sampania. Tot asa se si comporta cand deschizi sticla :). E ok daca are bule , e si mai buna :).

      Ștergere

daca doriti sa comentati :