Alivenci / Alivanca / Alivenși

mal







N-am incercat pana azi aceasta minunatie cu nume din amintirile din copilarie ale lui Creanga si...rau am facut.
E intr-adevar de poveste.
Nu-i nici placinta, nici budinca si nici sufle(u) nu-i poti spune , dar bunaciune o poti numi fara sa gresesti.

Se face simplu, repede si nici nu e costisitoare .
In diverse forme, dupa diverse retete  mai vechi sau mai noi ...sarata sau dulce.
De fapt, mai mult dulce...
dar eu am ales s-o fac sarata ca sa putem sa-i adaugam mai multe" topinguri" .

Si... cam asa am facut-o :
intr-un castron am amestecat cca 300 g branza dulce de vaci  , 100 g branza quark , 150 ml iaurt 3,5 %, 4 oua si o lingurita de sare.

Nu va cramponati in felurile de lactate... puteti pune telemea, smantana...lapte batut.
Ideea e sa aveti cca 500 g de lactate,  atat mai uscate cat si umede.

Am vazut ca unii mixeaza separat branza pana devine crema. Eu am lasat bulgarasii de branza dulce intregi si mi-a placut cum se simt in preparat .
Sau ...in unele retete se bate separat albusul spuma, apoi se adauga in compozitie.
Eu am ales cel mai simplu mod de preparare  si mi-a placut ce-a iesit ;)


 Am mai pus 4 linguri cu varf de faina de malai si 2 linguri cu varf de faina alba.
Am omogenizat bine si ... cam atat.


Am uns cu unt o  tava de ceramica , apoi am tapetat-o cu pesmet.
Am turnat "aluatul" si l-am "impanat" cu cateva bucatele de unt gras



Am copt turta/placinta/ alivanca cca 1 ceas la 180*.
Puteti urmari  coacerea care dureaza minim 35 min ( depinde de cuptor) ...dar s-o lasati sa creasca si sa se  rumeneasca cum se cuvine, chiar daca dureaza mai mult timp.


Portia facuta de mine a ajuns ...pe saturate la 2 persoane.
Daca vreti o alivanca mai mare, dublati cantitatea ingredientelor.

Pentru servire am ales branza quark amestecata cu smantana si marar ( sarata)


si pentru varianta dulce -  smantana grasa (fermentata ) si dulceata de prune facuta in casa :



De obicei se mananca cu smantana din cate am citit, dar va asigur ca merge foarte bine si cu "topingurile" alese de mine.
Incercati ...si sa-mi spuneti daca v-a placut ;)

Fiti binecuvantati !
Tags: , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :