Placinta cu foi Yufka, branza si spanac

mal

Placinta cu foi e o modalitate simpla de a pune ceva bun si repede  pe masa .
Se prepara rapid si nu e nevoie sa fii expert placintar, doar te folosesti de foi cumparate, gata facute.
Dar...cine are rabdare si indemanare, poate sa-si faca propria foaie de placinta...nu e cazul meu.
Nu inca :).

Foile cu care am facut aceasta placinta sunt foi Yufka, putin diferite de foile ce se gasesc uzual de cumparat...sunt specifice balcanicilor, turcilor, arabilor...
Evident...se pot umple cu tot felul de amestecuri sarate sau dulci...li se dau sute de forme...etc.
Nu intru in detalii.

Eu am pus ochii pe un pachet de foi Yufka cu urzici cand am fost ultima data la sarbi.
Era clar ca le voi folosi la o placinta sarata...



Si asa am facut :
am amestecat branza dulce cu branza gouda rasa ( cca 500g in total )  , spanac fiert si scurs ( 500g )  , oua (3)  si pesmet (2-3 linguri ) ...fara alte condimente, doar sare.


Am topit un pachet de 200g de unt sarat , cu care am uns foarte bine foile :




Le-am umplut si le-am rulat :

 Apoi le-am asezat in vas de ceramica uns bine cu unt in forma de spirala.
Untul ramas l-am repartizat pe toata suprafata spiralei  :


Am batut doua oua cu 3 linguri de smantana grasa si 5 linguri de iaurt si le-am turnat peste placinta pentru crusta :

Apoi am dat placinta la cuptorul incins la 190* pentru o ora :


Fierbinte e atata de bunaaaaa ! O veritabila placinta turceasca... Borek  :D 
Cel putin mie asa mi s-a parut :)



Nu-i bai daca nu gasiti foi Yufka , puteti face placinta si cu foi subtiri  de placinta ...sau daca aveti rabdare , puteti face voi foaia...e plin de retete pe net.

Fiti binecuvantati ! 


Tags: , , , , , , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :