SERNIK

mal



La sfarsitul lui septembrie am petrecut impreuna cu familia cateva zile minunate in Polonia.
Mi-a placut  tot ce-am vazut. :)
Orasele  ( in special Cracovia unde am si locuit ) , obiectivele turistice ( lagarul de la Auschwitz/ Birkenau, mina de sare de la Wieliczka , muzeele si bisericutele )  , muntii Tatra si statiunea montana Zakopane...
insa delectarea finala a fost intotdeauna desertul si cafeaua.
Am savurat si cateva specialitati cu specific local ( pierogi ; supa de sfecla rosie; carnatii cu varza; faimoasa lor pizza- zapiekanka, insa prajitura aceasta cu branza dulce, pe care ei o numesc sernik, m-a dat gata :)).
O pregatesc in nenumarate  variante....simpla, ca aceasta...cu un soi de crusta ca cea de placinta ...cu crusta si cu mac...cu crusta, stafide si bezea.... cu ciocolata ...etc....etc :))
 Evident branza dulce este mereu ingredientul principal.:)
Cu aroma intensa de vanilie si lamaie, e imposibil sa nu te indragostesti inca de la prima imbucatura :).
Mi-am propus s-o reproduc cu prima ocazie, pentru ca n-am reusit sa ma satur de aceasta minunata prajitura in cele cateva zile petrecute in Polonia.

Am cautat pe net o reteta, insa nu am gasit ( poate n-am stiut eu sa caut.... ).
Intr-un final mi-am luat inima in dinti si am preparat-o dupa capul meu,cum am mai facut la unele prajituri cu branza , uite-asa :

- am mixat 5 galbenusuri cu 400 g zahar praf de la coronita si 2 pachete zahar vanilat, timp de 5 minute pana s-au transformat intr-o crema albicioasa.
- am aduagat apoi 100g unt 82% grasime , moale ( la temperatura camerei ) si am continuat sa amestec.
- am adaugat  un kg de branza de vaci Pilos ( la galeata ) , 2 plicuri praf de budinca de vanilie, coaja rasa de la o lamaie +  de la o limeta, un praf de copt si am omogenizat bine de tot .
-separat am batut spuma cele 5 albusuri + jumatate de lingurita de sare pana s-au facut spuma tare ( cca5 minute )
-am incorporat  spuma de albus in amestecul de branza .
Toata compozitia am turnat-o intr-o tava dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt.
Am copt prajitura aproape doua ore la 180*.

Din cate stiu eu, prajiturile cu branza se taie reci.:)
 Ei bine, eu  n-am mai avut rabdare se se raceasca, asa ca... am taiat o bucatica pentru poza , ca sa nu pierd lumina :)) ( buna scuza, nu-i asa ?! :))   )

 In fond imi era o pofta  :D ... mai ales ca pe timpul coacerii mi-a umplut casa de un ametitor miros de citrice si vanilie , de ziceai ca s-a coborat raiul pe pamant :)).

In fine....prima mea sernik de acest fel a iesit demential de aromata, dulce , cremoasa, umeda...atat de buna ca nu m-am multumit cu bucatica pe care am taiat-o pentru poza si am dat iama si in restul tavii :)).



Si ca povestea sa fie si mai haioasa, la sfarsit cand am strans sa spal "sculele "cu care am lucrat, cand sa arunc galeata de branza , am constatat ca avea o reteta tiparita care e aproape identica cu cea facuta de mine :))
Curat coincidenta neicusorule , cum ar zice conu Caragiale daca-ar mai trai :)).
Macar de vedeam din prima, nu-mi mai frangeam atata " intelighenta ":))

Hai, sa fiti iubiti ! :)
Tags: ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :