PIURE DE LINTE ROSIE CU CARNAT SI CEAPA CARAMELIZATA

mal




Ador lintea.
Pentru ca se gateste repede, e atat de hranitoare si foarte linistita ( in comparatie cu " galagioasa" fasole- o alta favorita de-a mea :))   )
Mai am suficiente retete cu linte pe blog  http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.ro/search?q=linte
, chiar si una cu carnat, insa e abordata altfel, asa ca va mai arat o data cum am facut-o  pe aceasta :).

Am hotarat sa folosesc doar 3 alimente( ingrediente de baza ) sa vad ce poate sa iasa din ele.
Am ales : linte rosie , carnat si ceapa.


In urmatoarele 30 de secunde am stiut pe ce mi-e pofta si ce o sa fac ... asa ca am optat pentru reteta asta.


Mai intai am spalat bine lintea ( 600g )  ...in cateva ape.
Am lasat-o 15 minute sa se hidrateze in apa rece.
Am transferat-o in oala...am adaugat carnatul portionat...


...apoi am pus apa rece ...cam dublu volumului lintei


Cand a inceput sa fiarba am adaugat sare si piper  ( dupa gust ) si o lingura de boia. Pe parcurs am mai adaugat cate putina apa, deoarece prin fierbere lintea si-a dublat volumul si a inghitit lichidul :D.

In maxim 20 de minute a fost gata.
Trebuie insa sa fiti pe faza, pentru ca sunt soiuri de linte care fierb mai repede si altele care fierb mai greu ;).

Am scos carnatul si l-am fript  putin in ulei, ca sa prinda crusta , insa daca va place,  puteti sa-l mancati asa , fiert.

Pana s-au gatit lintea si carnatul , am facut ceapa caramelizata .

Mai intai am pus cca 3 linguri de zahar sa se arda...


apoi am adaugat ceapa si am amestecat-o cu caramelul



Am stins-o cu 5 linguri de sos de soia...apoi am adaugat 2 linguri de sos de chilli, 2 linguri de ulei de masline aromatizat, un sfert de lingurita de sare si am lasat-o sa se gateasca sub capac la foc mic.


Cand a fost aproape gata , am adaugat o lingura de concentrat de rodie pentru contrast.


Am lasat-o pe foc pana a scazut tot lichidul , iar ceapa a devenit translucida si lipicioasa .


Per total am stat pe langa oale cca 30 de minute, timp in care am gatit acest minunat fel ;)

La final m-am servit cu o portie generoasa :


...din care am mancat toata lintea  si  doar jumatate de carnat :))
Mi-a placut la nebunie cu castravete acru ;).


FITI BINECUVANTATI ! :)



Tags: , ,
Share on Google Plus

Despre: http://adriana-lucia-dragosteainbucate.blogspot.com/ - Dragostea in Bucate

Pe pagina mea veti gasi retete simple, usor de preparat si deloc costisitoare. De la dulciuri ,aperitive, feluri de baza ...pana la conserve , toate retetele sunt testate si retestate de catre mine si multi altii. Nu trebuie sa fiti mari bucatari pentru a le incerca si voi, doar sa aveti dorinta de a gati si dragostea pentru stat in bucatarie. Va astept cu dragoste sa gatim impreuna !
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

daca doriti sa comentati :